Mravena a Jurij se vrhají do nového dobrodružství v zrcadlovém světě Ekhö!

Pokud o Ekhö slyšíte poprvé vězte, že se jedná o barevnější, mnohem vzrušující, a hlavně nebezpečnější alternativní, lehce steampunkovou podobu našeho světa. Najdete tu stejné státy, dokonce i stejná města, která fungují bez elektřiny. Že to zní jako balast a jedna velká nuda? Opak je pravdou. V Ekhö o šílená dobrodružství není nouze.

Ekhö: Zrcadlový svět vychází v edici komiksů nakladatelství Modrá Crew, která na rozdíl od klasické Crwe vydává ty nejvybranější a nejlepší příběhy, které uspokojí i toho nejnáročnějšího fajnšmekra. Příběhy v pořadí již osmnáctém sešitu mají na svědomí scénárista Christophe Arleston a ilustrátor Alessandro Barbucci. První jmenovaný už roku 1994 vyrukoval prvním velkým hitem, a to fantasy sérií Lanfeust de Troy, které u nás známe jako humorné Trolí války. Arlestonovou parketou jsou především svižné, humorné příběhy, které si pohrávají s cynickým humorem a jsou sem tam okořeněny lehkými náznaky erotiky. Alessandro Barbucci je kromě ilustrací světa Ekhö známý komiksovým sešity série W.I.T.C.H. Barbucci pracuje v Itálii pro místní pobočku Disneyho.

Hlavními hrdiny, okolo nichž se točí všechny příběhy, jsou ve světě Ekhö Mravena Draapulová a Jurij Podrov. Ti dva se do alternativní verze New Yorku dostali vlastně náhodou, a to během leteckého neštěstí cestou do toho našeho. Během pádu letadla Mravenu kontaktuje podivný tvor jménem Sigisbert Montafiume, který dívku informuje o dědictví v podobě umělecké agentury její tety. Jakmile dívka nabídku přijme, ocitne se ve světě Ekhö, kde kromě svého nově objeveného talentu stávat se nečekaně schránkou pro duchy násilně zabitých lidí, odhalí i důvod prikóní nutkavé potřeby v pití čaje.

À propos čaj. Toho se týká hned první příběh ze staré dobré Anglie nazvaný Odvazový Londýn. Angličtí prikóni se během dne mění v krvelačná monstra a tajemný M povolá Mravenu a Jurije, aby záhadu rozřešili. Ti se vrhají na stopu pašeráků vzácného nápoje a nebylo by to Ekhö, aby o šílenosti a zábavu nebyla nouze. Jako všechny příběhy, ani Odvazový Londýn nezapře narážky s ryzí britskou tematikou, jichž je tu nespočítaně a jejichž rozklíčování vás budou bavit víc než hledání pověstného Walda. Příběh je okořeněný svérázným humorem, svižný a dobře vypointovaný. Mravena se tentokrát sice nepotýká s přízrakem ve své hlavě, nýbrž s pořádnou dávkou drog. Vskutku, co by to bylo za Londýn bez zlatých hippie šedesátých let. Jediné, co mi tu trochu chybělo bylo klasické špičkování Mraveny a Jurije, které příběhům dodávají pořádný říz. Mravena je však stále stejně oslnivá a netřeba dodávat, že Barbucci se na jejích křivkách opět pořádně a po „chlapsku“ vyřádil.

Ve druhém příběhu se z luxusní restaurace vydáme přes vinný sklep a podzemní stoky na velkolepou recepci. Tento příběh si na paškál tak trochu bere želvy Ninja, Godzillu i King Konga, a na rozdíl od toho prvního má pomalejší tempo i předvídatelnou pointu. Bonusem navíc je přítomnost Grácie, aka atraktivní striptérky Yummy. Přiznám se, že drzou a smyslnou Grácii jsem si oblíbila hned v prvním příběhu a je jen škoda, že v Sirénách z Manhattonu dostala malý prostor.

Přestože je scénář dobře napsaný, je to především Barbucciho kresba, které z Ekhö činí zábavnou a pestrobarevnou jízdu. Nejvíce se kreslíř sice vyřádil převážně v ženských postavách, ale nutno dodat, že i ostatní nepostrádají detailní ztvárnění. Okolí je navíc vyvedeno v neuvěřitelné spoustě sytě barevných odstínů, které mohou na první pohled vytvářet dojem neorganizovaného chaosu. Na ten druhý zjistíte, že chaos tu skutečně vládne, ale je organizovaný a několikavrstevnatý, což zaručuje, že s k zrcadlovému světu můžete vrátit i několikrát za sebou. Stále je tu co objevovat. Převážně detaily, které vám před tím unikly.

Přestože je druhý příběh o něco slabší než první, oba si drží stále vysokou úroveň. Míra vtipu, lehká erotika i napětí jsou namixované tak akorát, abyste si příběh užili i na další počtení a přiznám se, že to je to, co mě na světě Ekhö baví a co mě příjemně překvapilo už v prvním komiksu. Nemusíte věřit reklamám, ale pokud je Ekhö označováno za sexy, akční a zábavné, buďte si jistí, že v tomto případě je to rozhodně pravda a o žádnou klamavou reklamu se tu nejedná.

Název: Ekhö: Zrcadlový svět 7. a 8.

Scénář: Christophe Arleston

Kresba: Alessandro Barbucci