Malekith a jeho spojenci ničí světy Yggdrasilu. Devět z deseti zemí již padlo a to včetně samotného Asgardu. Posledním světem desatera, které si temný elf ještě nepodrobil, je Midgard. Invaze na Zemi začíná a do Války říší se zapojují všichni její hrdinové a ochránci.

Válka říší je samostatně fungující komiks, který ale doplňuje události Thora a Avengers.

Asgard padl, jeho obyvatelé se přestěhovali do činžáku v Bronxu, Thor je uvězněn v zemi ledových obrů, Malekith má vlastní bifrost a New York je v plamenech. Asi takto ve zkratce začíná Válka říší. Že bude komiks epický, se dalo čekat už podle anotace, ale takovou nálož akce jsem rozhodně nečekala. Od samotného startu vás komiks vtáhne na bitevní pole do New Yorku, kde se Malekithovi elfové snaží přemoci hrdiny ze Země a Asgardu. Na jedné straně nám tak stojí například Freyja, Sif, Spider-man, Daredevil, Captain America, Black Panther, Iron man anebo Wolverine a na straně antihrdinů se, kromě samotného Malekitha, objevuje například Loki, Kurse, Laufey, Královna Hevenu či Enchantress. V tomto složení jistě uznáte, že o akci zde opravdu nebude nouze. A k mému překvapení bitevní vřava probíhala opravdu po celé zeměkouli a ne jenom ve středobodu vesmíru – New Yorku.

I když k přemrštěnému množství postav mívám většinou výhrady, protože většina z nich nemá dostatek prostoru k vyjádření, v tomto komiksu je to naopak žádoucí. Válka zuří a nikdo nemá čas na zbytečné tlachání a zdlouhavé vysvětlování. Epická spolupráce všech možných postav tady opravdu funguje a vy se těšíte, kdo další by se na scéně ještě mohl objevit a ukázat své schopnosti.

Ale není to jenom boj, co Válka říší nabízí. Nebyl by to Marvel, kdyby do svých děl nepropašoval i nějaký ten humor. V mém případě mě opravdu pobavil komický prvek Thorova mluvícího psa Thoriho. Ten sice pronesl jenom pár vět, ale byly sakra dobře mířené! A jako vždycky při recenzování čehokoliv marvelovského, oceňuji mnohé skryté detaily a narážky. Mým osobním favoritem je tričko Jane Foster s nápisem „Straight outta chemo“.

Komiks samotný obsahuje sešity Války říší č. 1 – 6. U většiny Marvelu jsme zvyklí, že každý sešit má jiný styl kresby, ale to tady neplatí. Komiks si od začátku do konce drží jednotný styl a to je něco, co opravdu oceňuji. Příběh tak působí uceleněji a někde v hlavě máte nutkání číst dál a dál a vůbec jej neodkládat. Nevšední obrázkové sekvence, nepřepálené a nepřeplácané barvy a všecko zkrátka hezky sladěné, aby měl čtenář tu správnou atmosféru.

Válka říší se za mě dostala do seznamu top komiksů za letošní rok (i když máme teprve březen).

Scénář: Jason Aaron

Kresba: Russell Dauterman