„Rocket a Groot se dokážou zabavit i v márnici.“

Dvojici Rocketa a Groota jen tak něco nerozhodí a dokážou se zabavit i v márnici. Ale na zakrytí smutku nad smrtí svého bývalého učitele podfukářství to stačit nebude. Dokáže se Rocket s touto situací vyrovnat? Druhý příběh tohoto nezkrotného dua nás zavádí do víru druhé Občanské války, avšak Rocketa více než pomoc Captain Marvel zajímá chystaná loupež v továrně na dětský pudr. Nicméně Rocket není jediný, kdo se o loupež zajímá a na scénu tak přichází podivínská Gwenpool…A do třetice se podíváme na Rocketovo úplně první zjevení v rámci Marvel universe v sešitě Incredible Hulk z roku 1981!

Rocket a Groot: Občasná válka nám čtenářům přináší další klasickou nálož akce i humoru této nesourodé dvojice. Možná ani nepřeháním, když řeknu, že toto duo je to nejkomičtější, co může Marvel nabídnout. Vtipy a řada narážek, ať už těch zjevných anebo skrytých, se na vás valí na každé stránce a díky řádné dávce dobrodružství a momentů překvapení si nikdy nemůžete být jistí, jak se bude děj dále vyvíjet. Zejména je to vidět v prvním příběhu komiksu (ale detaily prozrazovat nebudu). Nejdůležitější je však fakt, že tyto vtipy nejsou rozhodně vykradeny z jiných děl, ale jedou si svůj originální neotřelý styl.

Hlavní postavy – Rocketa a Groota, vám snad představovat nemusím. Nicméně nejsou to jediní “hrdinové“, se kterými se v Občasné válce setkáte. Kromě Rocketova učitele Frankieho se potkáte i se zástupci Alpha Fight a jejich nynější velitelkou a bývalou parťačkou Strážců galaxie Captain Marvel, neuvěřitelným Hu

lkem anebo praštěnou Gwenpool, která se vám jistě zaryje hluboko do paměti. Gwenpool je poněkud zvláštním charakterem, který oslovuje čtenáře a občas trochu koketuje s prozrazováním děje a šťouráním do autorů samotného komiksu. Příkladem může být například vyjádření, že Captain Marvel určitě v boji neumře, protože je pro marvelovské universum tak důležitá, že ji scénáristi prostě umřít nenechají, jelikož by neměli o čem psát, anebo na jedné stránce komentuje styl scénáristy Bendise, který má natolik v oblibě postavu Kate Pryde, že ji tam prostě musel za každou cenu vecpat (a to i kdyby měla jenom projít přes ulici) a že se vyžívá v krátkých slovních výměnách a sekvencích.

Posledním příběhem se vracíme daleko do minulosti Marvel comics, a to konkrétně do roku 1981, kdy vyšel sešit Incredible Hulk č. 271, ve kterém se poprvé objevila postava Rocketa. To, že je tento příběh už nějaký ten pátek starý, poznáte hlavně díky jeho ilustracím. Pestrobarevné (a to vážně hodně pestrobarevné!) ilustrace vás praští do očí hned na první straně a zuby nehty se vás budou držet až do konce. Ale vzhledem k faktu, že je to komiks z 80. let, tak budiž odpuštěno. I když to křiklavě žluté pozadí si mohli odpustit už tenkrát (a ty vraždící klauny taky!).

Rocket a Rocket a GrGroot: Občasná válka se bude určitě líbit fanouškům Marvelu, a zalíbení v něm mohou nalézt i ostatní přívrženci komiků celkově. Za mě osobně jeho přečtením rozhodně neprohloupíte.

Scénář: Nick Kocher

Kresba: Michael Walsh