Příběh malé Coco pokračuje. Coco a její společnice byly přeneseny tajemným čarodějem s krempou do začarovaného labyrintu, který střeží ohromný a nebezpečný drak. Dokážou mu dívky uniknout a dostat se zpátky do svého světa?

Na pokračování Ateliéru špičatých klobouků jsem se opravdu těšila. První díl této krásné manga série byl hodně informativní a seznamovací, což je pochopitelné, jelikož tento magický svět je opravdu komplexní a autorka v něm zavádí zcela nové a originální pojetí magie. Druhý díl je hned ze startu o poznání epičtější. Přeci jen vás bude už na začátku čekat souboj s drakem, který nesmí chybět snad v žádném fantasy světě.

Čím více příběh čtete, tím více si jej zamilujete. A to nejen pro jeho nádherný vizuál nebo hlavní charaktery, ale zejména pro své neobvyklé pojetí magie. Jak už jste mohli v prvním díle zpozorovat, kouzla v tomto světě se nepraktikují pomocí zaříkadel anebo kouzelných hůlek, ale malují se pomocí symbolů. A tento fakt mě ohromuje stále více. Každá kresba má své části a každý jednotlivý tah může kouzlo k nepoznání změnit, a proto je jejich používání svěřeno pouze vybraným.

Vizuální stránka mangy je opět překrásná. Autorka si pohrává s detaily místností, ale i přírody, což ji od ostatních mang lehce rozlišuje. Zároveň však drží, pro mangu klasický, styl kresby postav a jejich momentálních a často, i když v dobrém slova smyslu, přehnaných emočních stavů. A právě díky těmto „ksichtíkům“ mnozí z nás japonskou mangu milujeme.

Kromě nám známých hrdinů Coco, Quifreye a jeho dalších učednic se také seznamujeme s novou postavou – Orugiem (ten fešák na zadní straně mangy), který je strážcem Quifreyova kouzelnického ateliéru. Ale jeho příběh si už musíte přečíst sami…

A u postav ještě chvíli zůstanu. Byť jsme teprve u druhého dílu, a v zahraničí je na rok 2021 připraveno vydání dílu sedmého, už teď nám autorka skvěle ukazuje, že její postavy nejsou jen černobílé. Samozřejmě charakterově, protože samotná manga je v klasickém černobílém provedení. Coco stále bojuje sama se sebou a začíná o svých schopnostech pochybovat. Opravdu je hodna stát se čarodějkou? Dokáže získat zpátky svou maminku? Plejáda emocí, které touto mladou učednicí procházejí je opravdu veliká. A není to jenom Coco, kdo bojuje se svými problémy. Další z učednic ateliéru, Agáta, si zase připadá neužitečná a i přes její výborné výsledky, není sama se sebou nikdy spokojená. Těmito stavy si prošli mnozí z nás

Byť je příběh Coco se svém základě jednoduchý a prozatím nebylo tolik příležitostí jej více rozvinout, věřím, že další díly nám přinesou nové a nečekané zvraty, další zajímavé postavy a hlavně více kouzel a magie.

Každopádně po závěru druhého dílu se nemůžu dočkat dalšího pokračování.

Vydal: CREW; 2020

Scénář a kresba: Kamome Širahama