Hawkeye se ušklíbl. Tak přeci jen měl pravdu! Je v tom namočená Hydra. Říkal to Kapitánovi Amerika, ale starý válečník mu nevěřil. Jenže Hawkeye ví o zločincích svoje. Koneckonců, sám k nim kdysi patřil. Sáhl do toulce a vytáhl výbušný šíp. Agenti v zeleném o něm nevěděli a dál plnili bedny zbraněmi. Až je exploze odmrští z mola až do moře, bude na zpytování nepozornosti pozdě…

Marvel Champions: Vzestup Red Skulla
Autoři Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace
Počet hráčů 1–4 hráči
Časová náročnost 45–90 minut
Vhodné od 12 let
Rok vydání 2020
Pořadí na BoardGameGeeku Expanze, základní hra 2. (modifikovatelné), 57. (celkově)
Mechanismy Kooperativní hra, správa karet na ruce, různé schopnosti hráčů

Nate French je designér, který má s LCG bohaté zkušenosti. Pracoval na Warhammeru 40k: Conquest, Pánovi prstenů, GoT a mnoha dalších. Není tedy divu, že dostal za úkol také projekt Marvel Champions, v němž se spojil s Michaelem Boggsem a Calebem Grace, který momentálně šéfuje karetnímu LOTRovi. Základní hra Marvel Champions byla velmi úspěšná, takže přišla na řadu rozšíření. Vzestup Red Skulla je první větší z nich.

Hra komiksem, komiks hrou

V balení najdete především pět nových levelů. Ty jsou tentokrát spojeny uceleným příběhem a tvoří kampaň, na jejímž konci dáte řádný nářez rudohlavému fašistovi a cestou ztlučete mnoho jeho pohůnků. Příběh je přitom vizuálně ztvárněn komiksem, který spolu s instrukcemi najdete v pravidlech. Není to žádný velký příběh jako od Gartha Ennise, ale přesto se mi tento nápad moc líbil. Tak trochu bortí stěny mezi hrami a literaturou, což je super.

Kromě toho máte v každém levelu – pokud jej tedy vyhrajete – možnost vylepšit si vaše postavy o nové karty. Můžete získat nové technické hračky, karty zvyšující vaše atributy či dokonce spojence z řad marvelovských bijců, kteří po zbytek kampaně rozšíří vaše řady. RPG prvek v LCG? Paráda! Přesně v toto jsme doufali. Příště bych se nebál ani větších modifikací decku, přeci jen, průměrně 4 nové karty za kampaň nejsou tolik, ale i tak super.

Mutanti, agenti, nacisté

Všech pět misí je poměrně pestrých a na každou se musí vyzrát jinak. Takový Dr. Zola vyrábí ve svých zvrácených líhních stále nové mutanty, takže jsou hrdinové pořád v nějaké bitce a nemají kdy si odpočinout. Naproti tomu Absorbing Man služebníky skoro nepoužívá, ale cucá schopnosti prostředí, kde se nachází, a když se mu podaří je nastackovat, dá vám takovou ránu, jaká i Hulka vystřelí z trenek. A Red Skull kupí záludné plány, a jak se na správného nacistu sluší a patří, kleje v němčině, střílí z lugeru a staví tábory, kam byste děti poslat nechtěli.

K padouchům dostanete samozřejmě i nové balíčky karet obsahující jejich plány, nohsledy a upgrady (tentokrát se zloduši zamilovali hlavně do střelných zbraní, takže kulky budou jen létat). Všechno se tematicky točí kolem partičky známé jako Hydra, s jejímiž soldáty a agenty si během kampaně mockrát podáte ruku, abyste jim ji vzápětí zkroutili za záda a zmlácené je hodili do antonu.

Každý jinak, všichni za Avengers

Proti zlu se postaví rovněž dva noví hrdinové – Hawkeye a Spider-Woman. Pavoučí žena může do balíčku dát karty hned dvou aspektů, takže má širší spektrum schopností. Přes karty jiných aspektů se rovněž buffuje. Hawkeye, kterého moji spoluhráči zvlášť milují, si hned v prvním kole vytáhne luk a pak střílí šípy jako o závod a dokáže sundat i ty nejtvrdší zlosyny. Moc toho ale nevydrží, takže jej musí bránit spojenci jako Black Knight či Goliath.

Kdyby se vám zdálo, že je základní kampaň pro zkušeného hráče málo výzva – což se stát může, při prvním hraní jsme prohráli jen jednu partii – sáhněte po pokročilé kampani, která vás prověří úplně jinak. Do balíčku budete dostávat karty, které vás budou šikanovat, pokud vás během mise nepřátelé seřežou, nedostanete žádnou odměnu a podobně.

Vzestup Red Skulla není expanzí, kterou byste hráli desítky hodin, nicméně vám ani nevyluxuje peněženku dosucha. Jeho kampaň je poměrně vychytaná a párkrát si ji sjedete už jen proto, abyste vyzkoušeli nové hrdiny a možnosti. Takže pokud se vám původní hra líbila, určitě svoji sbírku doplňte, nebudete litovat.

Středně velké rozšíření nabídne hezkou kampaň s pestrými levely a dva tvrďáky na stranu dobra navíc.