Svět Terrinothu je jedním z nejvýznamnějších počinů deskoherního giganta Fantasy Flight Games. Není tedy divu, že se FFG snaží jej dále rozvíjet. Kromě Descentu, Runeboundu, warhammerovské kopie Heroes of Terrinoth a několika dalších (vesměs mrtvých) her rozšíří řady této mohutné rodiny zbrusu nová figurková kooperativka Descent: Legends in the Dark (nejedná se tedy o další edici nebo expanzi původního Descentu).

Hra je určena pro jednoho až čtyři hráče a jako první nabídne šestnáctilevelovou kampaň Blood and Flame. V krabici byste kromě pravidel a mapy měli najít také 46 3D dílků terénu a 40 miniatur hrdinů a nestvůr, těšit se můžeme třeba na golemy, vlky, přízraky nebo barbarské nájezdníky.

Digitální Terrinoth

Asi největším háčkem je podle reakcí fanoušků aplikace, která bude hru vyprávět podobně jako v Pánovi prstenů: Putování po Středozemi. Mně osobně tento systém vyhovuje: hra je pohodlnější na přípravu i mechaniky, sama se updatuje a zahrát si nezabere tolik práce. Mnoha lidem kombinace aplikace a deskové hry ale pořád nevoní. Změní Descent jejich názor? Uvidíme. FFG se snaží hráče nalákat na rozvoj postavy na základě herních rozhodnutí, chytrou umělou inteligenci nepřátel či aktivity mimo mise, jako je například nakupování, vyrábění předmětů a podobně.

FFG už odhalili několik ústředních mechanismů. Každá postava bude mít jednu manévrovací akci (=pohyb) a k ní dvě další, třeba útok, schopnost hrdiny nebo interakci s prostředím. Speciální akcí bude tzv. „ready“ akce, při níž otočíte hrdinovu kartičku na druhou stranu, takže se mu změní schopnosti a odhodí únavu, za kterou provádí řadu akcí. Vaše zbraně budete kombinovat ze dvou karet, které budete umisťovat do obalu rubem k sobě a přehazovat mezi nimi. Rovněž je můžete vylepšovat či vyrábět nové. Na craftění klade hra velký důraz, takže se těším, jak bude fungovat.

Podobně jako v Pánovi prstenů, i zde bude důležitý terén. S 3D dílky, jako jsou truhly, knihovny, barikády, stromy a dveře, můžete provádět prostřednictvím appky nejrůznější interakce. Budete šplhat na stromy, prohrabávat staré grimoáry a u toho plnit nejrůznější questy.

Když pejsek s kočičkou nepečou dort

V předposledním odstavci preview často chválím grafické zpracování hry. Tady to dělat nebudu. Jak už mnoho hráčů na internetu glosovalo, Descent vypadá se vší úctou k malířům prostě ošklivě. Tvůrci se pokusili o moderní, trochu komiksové a trochu artové pojetí, trochu vážně a trochu s humorem, a výsledek za mě vypadá, jako kdyby pejsek s kočičkou… dělali jiné věci, než pekli dort. Zkrátka kočkopes. Třeba si ale na vizuál zvykneme.

Mechanismy hra vypadá zajímavě, a i přes avizovanou cenu 175 dolarů (něco kolem čtyř tisíc korun) možná nabídne parádní zážitek, který za ty peníze bude stát. Uvidíme. V češtině se Descent zatím nechystá, jak se vyjádřil Michal EkrtBlackfire, ale víte, jak to je s byznysem – nikdy neříkej nikdy. I když čeští hráči zatím na internetu zrovna nadšením neoplývají…