Tropické a starobylé království Rhodaire obývají kouzelné vrány. Vrány vládnou magií živlů – větrem, ohněm a dalšími. Avšak poklidné království je napadeno illuciánskou armádou a princezna Anthia upadá do hluboké deprese. K tomu všemu je donucena ke sňatku s korunním princem Illucie. Se svou sestrou Calizou, ale začnou jednat a chtějí si vzít zpátky, co jim nepřátelé vzali…

Ohňová vrána otevřela zobák a vypustila proud modře zbarvených plamenů na větrnou družku, která odfoukla oheň k vodní vráně a ta ho vodou ze svého zobanu proměnila v páru. Sluneční vrány rozsvítily oblohu nadpozemským zlatem a jejich záře pohasínala jako světlo padajících hvězd.“

Nakladatelství CooBoo nám opět přineslo další pěkný kousek z žánru Young Adult. Bouřná Vrána je debut americké spisovatelky Kalyn Josephsonové, která jak sama o sobě říká, že má slabost pro fantazijní světy plné magie, zvířata s nečekanými schopnostmi a hrdinky, které se vždycky zapletou do problému.

Přes to, že tato kniha je autorčinou prvotinou, píše Josephsonová s jistou rukou. Uvěřitelní hrdinové, zajímavé zápletky i barvité popisy scén, dávají dohromady knihu, kterou byste určitě neměli vynechat. Mě samotné se vryli do paměti hlavně okamžiky s vránami (viz. citace nahoře). Originálně zpracovaný námět vran, které ovládají magii nejen živlů ale také například slunce a stínů jsou dechberoucí.

Hlavní protagonistka knihy Anthia, mě sice příliš neohromila, ale celkově jako postava do knihy zapadla. Mnohem více mne pak zaujala její osobní strážkyně Kiva. Zejména ve chvíli, kdy se nedokázala vyrovnat, že někoho zabila. No napadlo by vás to zrovna u osobní strážkyně princezny? Kivin charakter je pěkně propracovaný, není to standardní černobílá postava, má své problémy, ale také je odvážná a dokáže svou svěřenkyni chránit i za cenu života.

A protože jsme v Young Adult žánru nesmím opomenout ani naše pánské osazenstvo. To by vážně nešlo. Pokud jste alespoň trochu romantický typ jako já, určitě vám padne do oka jeden z mladíků – Ericen nebo Caylus. Navzájem si nejsou podobní, ale přesto jim osud těžce naložil.

Co bych chtěla knize vytknout, je font písma dopisů. Font, dle mého názoru nebyl vhodně zvolen. Záměr odlišit dopisy od ostatního textu je sice pěkná, ale pouze v případě když nemusíte luštit, co je tam vlastně napsáno. Naštěstí tyto dopisy tvoří jen malý zlomek textu.

Malé bezvýznamné plus u mě autorka získává za přehledy na konci knihy. Jelikož si Josephsonová vytvořila vlastní svět, má zde i hromadu vlastním názvů a pojmů, které by některým mohly zamotat hlavu. Pak není nic jednoduššího, než si nalistovat zadní část knihy a nahlédnout do přehledů. Najdeme zde například popisy jednotlivých království anebo letek vran.

Kolem a kolem Bouřná vrána dopadla více než slušně a budu trpělivě čekat na její pokračování, kterého se snad dočkáme co nejdříve.

Nakladatelství: CooBoo; 2020

Překlad: Kristýna Vítková, Hana Netušilová