V jeskyních číhá zlo. A to zlo jste vy!

David Hanáček z Fox in the Box zaujal deskoherní fanoušky svou odvahou prezentovat na českém trhu riskantní, originální, obvykle nijak snadné, zato propracované hry. Ačkoliv je náš trh poměrně malý, zatím se mu daří, takže se rozhodl učinit další divoký tah. Tím je vydání ameritrashe Cave Evil.

Tato temná, depresivní hra vznikla v roce 2011. Jejími autory jsou Mat Brinkman, Jochen Hartmann a Nate Hayden, trio, které spolupracovalo na více projektech, například Psycho Raiders. A o co jde? V roli nekromantů si to rozdáte o Velkou Jámu, zdroj Nekonečného stínu. A už podle tmavé, depresívní grafiky evokující horory první poloviny minulého století je vám asi jasné, že tenhle boj nebude veden v rukavičkách.

Každý z hráčů má celou řadu možností. Může třeba kutat chodby – ale pozor, občas v nich narazíte na neutrální příšery či svatyně hlídané mocnými ochránci. Když se vám nelíbí, jak se situace vyvíjí, tunel za sebou zasypete a při troše štěstí pod ním pohřbíte pár nepřátel. Výsledkem mimochodem také je, že herní plán bude při každé partii vypadat jinak.

K sobě sbíráte partu služebníků, různých monster, která rozdělíte až do šesti skupin a pošlete je dobývat dungeon. Pokud narazíte na protihráče, místo kávičky a debaty o počasí je z toho krvavá řež, kterou rozhodují nejen schopnosti vašich stvůr, ale také kostky. Takže pozor, Cave Evil není příliš určená pro lidi, kteří neustále žehrají na smůlu. O ekonomickou stránku vašeho mrtvolného tažení se postará sběr surovin, kterých jsou ve hře tři druhy.

Vítězem se stanete dvěma způsoby. Buď vyvraždíte všechny ostatní nekromanty, nebo, pokud se vám to nepodaří včas, probudí se prastaré zlo a určí podmínky vítězství. Nejde se tak zakopat ve svém dungeonu a čekat, co se stane. Agresívnější bere.

Velice zajímavé je, že naprostou většinu komponent hry tvoří karty, kterých je cca 350. Pyšní se typickým ameritrashovým prvkem – řada karet vyvolává ve hře nějakou událost, která změní chod partie a dá šanci těm, kteří umí nejlépe improvizovat. A je jasné, že žádná hra nebude stejná!

Český překlad vychází z nejnovější třetí edice a bude dostupný na konci tohoto či na začátku příštího roku. My, kteří milujeme slova jako grim, darkness a gore se tak máme na co těšit – a k tomu všichni nároční hráči ameritrashových her. Protože z tohoto kouká zážitek silný jako stehenní kost, kterou jste našli pod závalem a teď přemýšlíte, jestli z ní něco vyvoláte… Prostě se hodně těšíme!