Když vyšel Blood Rage, vrhli jsme se po hlavě do masakrů a žádnému z jarlů nezůstaly nezakrvácené ruce. Pak k nám z Japonska dorazil Rising Sun; tasili jsme katany, složili poslední haiku a válčili do posledního dechu. Nyní Eric M. Lang svoji epickou trilogii završuje posledním dílem zvaným Ankh: Gods of Egypt. Egyptu může vládnout jediný bůh; budete to vy?

V této hře pro 2 až 5 hráčů budete získávat konvertity, stavět monumenty, ale především, jak je to v sérii obvyklé, bojovat o nadvládu. Jedna partie by měla trvat asi hodinku a půl. Eric se zase jednou nebál sáhnout do osvědčených mechanik a nabízí opět něco nového. Budete hrát prostřednictvím jedné až dvou akcí za kolo. Díky nim budete hýbat armádami, verbovat vyznavače vaší entity a vyvolávat nové bojovníky a monstra. Jakmile některou akci zahrajete víckrát a její ukazatel doběhne na dané políčko, spustí se speciální event. Některé vám pomůžou – třeba tím, že postavíte monument. Jiné svým efektem převrátí poměr sil na mapě. Tak jako tak, pokud na ně nebudete připraveni, spláčete nad výdělkem.

Jakmile vypukne bitva o region, kromě válečníků si na tajňáka si připravíte nějakou kartu, jak už známe z předchozích dílů, a pak ji zahrajete. Zázraky i katastrofy, jež jsou jimi způsobeny, můžou zmírnit vaši porážku nebo učinit vítězství ještě legendárnější.

Asi nejbizarnější prvek, o němž jsme již mluvili v našem kickstarterovém okénku, je spojení dvou nejslabších hráčů v jednoho boha. Pokaždé, když si myslíte, že jste v hrách viděli všechno, se najde někdo a tuhle představu zboří. Eric nás tentokrát nešetří – bude tohle fungovat? Jak se budou hráči vcuclí do jedné entity cítit? Jak moc ještě zatřesou pořadím? Kdo z nich vyhraje, když vyhrají? A mají vůbec šanci? Samé otázky, které zodpoví až první test.

Další kuriozitou v mechanismech jsou regiony na mapě, které se během hry můžou měnit. Ta je mimochodem hexová a na každý hex narvete přesně jednu figurku – ať už válečníka, kterých má každý bůh šest, nebo mytologickou bytost přesně v duchu trilogie. Můžeme se těšit na klasické reprezentanty starověkého Egypta jako mumie či sfingu. Každý bůh má odlišné schopnosti, takže hra bude o to pestřejší. Na konci partie se vítězem stane buď ten, kdo získá nejvíce věrnosti svých oveček, nebo ten, jenž vyvraždí všechny ostatní. Metaforicky pochopitelně.

Mechanismy by měly být silnou zbraní Ankhu, ale co si budeme povídat, plast je plast. V krabici s egyptskými motivy tak najdete tunu nádherných, obřích figurek přesně v duchu moderních trendů. Radši nakupte barvičky už dopředu, tahle krása nesmí zůstat v šedé!

Ankh už teď vydělal přes dva míče dolarů a brzy bude tahat další peníze nejen z backerů, ale i z kupců. A my si děláme zuby i na českou verzi, kterou snad vydá Blackfire (i když to zatím moc nevypadá). Hra by měla vyjít zhruba za rok. Vydáte se s námi do Egypta za trochou té poctivé víry…?