Londýnský věštec Alex Verus se po událostech v Britském muzeu v prvním díle série snaží příliš nevyčnívat. Dny tráví ve svém krámku s magickými předměty a tréninkem jediné učednice Luny. Jenže v Londýně začíná kdosi používat zakázaný rituál, jehož oběťmi jsou magičtí tvorové. Alex je najat, aby celou věc prošetřil. Zdánlivě jednoduchý úkol se však začne zamotávat, stejně jako se začne komplikovat i Alexův vztah k Luně a ke všemu se na scéně objeví i nechvalně proslulá, legendami opředená Opičí pracka.

Prokletý je druhým dílem dvanáctidílné série o mágovi, věštci Alexi Verusovi úspěšného autora Benedickta Jacky. Stejně jako Předurčený, se příběh odehrává pouze v Londýně, přesněji v Camdenu, kde sídlí Alexův obchod, a v industriálních čtvrtích, kde začíná hon na jednoho z mýtických tvorů. V prvním díle měl Alex co dělat se Splétačem osudu, kterého k němu přivedla Luna, v Prokletém se příběh víc zaměřuje na Alexovu přítelkyni, švadlenu Arachné.

Děj se tu rozpadá na dvě linky. V té hlavní musí Alex přijít na stopu původce dávného rituálu, zatímco ve vedlejší lince se věštec potýká se vztahem k Luně jako své učednici. Nudná zkratkovitá melodramata se tu ovšem nekonají, obě zápletky dodávají příběhu rychlé tempo a ke konci se vzájemně propojí způsobem, který přinese nejedno překvapení.

Pokud už za sebou máte první díl, s řadou hrdinů se potkáte jako se starými známými. Platí to zejména o Luně Mancuso, Alexově přítelkyni a učednici, která si v Prokletém postaví vlastní hlavu a zcela lidsky chybuje. Nechybí ani Sonder, mág, který je schopný ovlivnit časovou realitu, Hvězdná bríza, vzdušná entita, která Alexovi občas poskytuje transport vzduchem, a která velmi ráda zapomíná. V Prokletém nedostala Bríza prostor jako v Předurčeném, což se doufám v dalším díle změní, protože její poznámky na úkor situací, ve kterých se Alex nachází, jsou vtipně osvěžujícím přídavkem. Setkáme se také znovu se Škvárou a Rachel, Alexovými protivníky, v Prokletém však na malou chvíli spojenci. Novými postavami, kromě ledového mága Belthase, je i tajemná Meredith, žena, která dokáže manipulovat s mužskými city. Její interakci s Alexem jsem si opravdu užila a díky Meredith a Belthasovi se odkryje trochu víc z fungování londýnského světa mágů, zatímco hlavní zápletka s Arachné přibližuje život magických tvorů.

Prokletý je také mnohem akčnější než první díl. Není tu nouze o výbuchy, pronásledování, honičky, střelbu i velmi výrazné používání magie. Zábavný a poutavý je exkurz do světa magických předmětů, které Alex vlastní a tady zaplesá srdce všech milovníků klasických hororů, protože se ke slovu dostane děsuplná Opičí pracka, která plní přání svého vlastníka na úkor jiných událostí a velmi často dožene majitele k šílenství nebo sebevraždě. Velmi originální je způsob, jakým Jacka tuto vedlejší rekvizitu zdařile využil pro podstatnou část zápletky.

Druhý díl urban fantasy série o londýnském věšteckém mágovi velmi mile překvapil nejenom akčním tempem, ale i stále se rozvíjejícími charaktery hlavních hrdinů i detaily z odvrácené strany nám dobře známého Londýna. Benedict Jacka je nadějný mladý autor a tak se nezbývá těšit na další díly, protože kdo propadne kouzlu Alexova světa, bude chtít dřív nebo později přídavek. Londýn v područí mágů má rozhodně co nabídnout.

Autor: Benedict Jacka

Název: Prokletý

Série: Alex Verus 2