Kickstarter v době korony. Tvůrčí nápady neodcházejí, chuť uvést svůj počin na crowdfundingový web autory také neopouští. A pro nás je to jen dobře, alespoň můžeme Kickstarter využít k úniku od každodenního stresu.

Jako první věc vás nalákám na kampaň, která se spustí až příští týden, ale pro český deskoherní trh je to událost s obrovským významem. Pokud totiž dopadne úspěšně, mohlo by to pro mnoho českých tvůrců znamenat povzbuzení do budoucna a pro nás šanci dočkat se deskovek světových parametrů i od nezávislých tvůrců. Nejde o nic menšího než KS kampaň k velké rpg hře Euthia: Torment of Resurrection. Jejího předchůdce, Legendy země Euthie, jsme sledovali od začátků až po druhou edici. Verzi, která se představí na Kickstarteru, už také pečlivě testujeme a jejího autora, Tadeáše Spoustu, jsme vyzpovídali v rozsáhlém rozhovoru. Na ten se můžete těšit už pozítří, tedy těsně před začátkem kampaně, která odstartuje symbolicky 5. 5. 2020. V průběhu kampaně vám také řekneme, co si o hře myslíme.

Dnešní okénko je opravdu těžkotonážní, Isaac Childers totiž znovu zkouší zbořit Kickstarter. Před pár dny přišel s kampaní k duchovnímu nástupci božského Gloomhavenu. Jeho mladší bráška se jmenuje Frosthaven a o zářnou budoucnost se nemusí bát. Kampaň končí zítra a zatím se v ní sešlo těžko představitelných 10 milionů dolarů, čímž se stoprocentně zařadí na druhou příčku žebříčku deskových her dle vybrané částky. A také tím 2,5krát překoná staršího sourozence. A protože není dobré od základu měnit něco, co dobře funguje, dočkáme se ve Frosthavenu především nového příběhu a pár nových prvků (získávání surovin, péče o město a míchání lektvarů), jinak ale půjde o prověřené mechanismy, tedy akční karty, iniciativu, modifikátory a spolupráci mezi hráči při čištění dungeonů a rozhodování dilemat při posunu příběhu. Základní verze hry přijde na 100 dolarů (kvůli nepříznivému směnnému kurzu cca 2 500 Kč), pro našince jsou důležité dvě dodatečné informace. Zaprvé, jeden scénář ke hře vytvoří naše deskoherní celebrita Vlaada Chvátil, zadruhé, Albi nám hru přinese v ČEŠTINĚ! Rok 2021 má podle mě svoji první budoucí hvězdu.

O to, aby nebyl Frosthaven jedinou hvězdou, se bude snažit třetí díl pomyslné trilogie z dílny Erica M. Langa, resp. CMON. Výprava za bohy Egypta s názvem Ankh by měla být další evolucí Blood Rage a Rising Sunu, prim budou hrát doslova božské figurky. Hráči se vžijí do rolí jednotlivých bohů, kteří usilují o to stát se jediným pravým bohem Egypta. Jednotlivé akce si hráči vybírají na společné desce, čímž mohou spouštět různé události, případně rovnou bitvy. A protože jsou všichni bohové, může každý z nich soupeře překvapit různými triky, např. vyvolat sucho, povodně, mor nebo zázrak. Bohové, kteří zaostávají, musí hrát agresívněji, jinak riskují, že budou lidmi zapomenuti. Ve hře je navíc přítomen kontroverzně znějící mechanismus, kdy dva nejslabší bohové zfúzují do jedné božské entity a do konce partie hrají spolu. Vizuálem hra vypadá, inu božsky, co se mechanismů týče, nejsme ještě přesvědčeni. Stejně tak nejsou zatím přesvědčení ani ve vydavatelství Blackfire, kde lokalizaci dle předpokladů zvažují. Jakmile budeme o případné české verzi něco vědět, nenecháme si to pro sebe, prozatím jen doplním, že základní pledge přijde na 100 dolarů (2 500 Kč) a kampaň končí již za pár dní.

Nakonec necháme naše oči spočinout na překrásném kousku s názvem Canvas. V tom si budeme moci poskládat tisíce možných maleb, využijeme k tomu kombinace průhledných kartiček s dílčími částmi obrazů. Kartičky získáváte z veřejné nabídky, na každé z nich je vždy jeden prvek, který musíte umně zkombinovat s dalšími dvěma. Tím vytvoříte obraz a vaše dílo obodujete dle splnění podmínek. Kdo získá během partie nejvíce bodů, stává se malířem měsíce! Z mechanismů se ke slovu dostane hlavně draft, sbírání sad a správa karet na ruce, Canvas nabídne i sólo mód, takže herně vypadá poměrně lákavě. To, co z ní dělá nesmírně lákavou záležitost, jsou právě průhledné kartičky s malbami. Taková nádhera se jen tak nevidí a pro umělecky založené duše se musí jednat o splnění snu. Základní verze hry je navíc cenově velmi přístupná, za 28 dolarů (700 Kč) se i z nemehla stane šikovný malíř. Kampaň poběží ještě necelé 3 týdny, ale už teď tvůrci vybrali parádních 300 tisíc dolarů!

_

Co padlo do oka vám? Myslíte si, že se Ankh dočká lokalizace? Podělte se s námi na Facebooku o svoje domněnky!