Globální oteplování nemohlo trvat věčně. To lidé v budoucnosti zjistili, když nekonečné léto vystřídala další doba ledová. Nyní přežívají v nomádských kmenech, putují nehostinnou arktickou krajinou a hledají spásu v záhadných oázách, kde vyvěrají sloupce horké párky a okolní led taje. Jenže co když je s nimi nákaza zvaná Zhouba spojená? Chcete raději zmrznout, vyhladovět, nebo se otrávit…?

Na Kickstarter přichází nová hra s peckoidním potenciálem zvaná Steamwatchers. V ní se dva až pět hráčů pokusí vést svůj klan k vítězství… nebo možná lépe řečeno k přežití. Každý klan má, jak je v době plastové zvykem, pořádnou porci figurek, několik vozidel, žetonů a hráčskou desku. Hraje se na mapě Evropy na tři až šest kol a vítězem se stane ten klan, který má na konci partie nejvíce surovin. Hru lze ale ukončit také v jejím průběhu, když je jeden z klanů dominantní.

Každé kolo se skládá z pěti fází. Nejprve se určí pořadí hráčů, poté se zjistí, kde se na mapě objeví nové sloupy tryskající páry. Ve třetí fázi hráči tajně a současně položí své rozkazy, podobně jako třeba v deskové Hře o trůny. Paráda, tohle hru příjemně urychlí! Nejdůležitější fází bude samozřejmě vyhodnocení rozkazů. Budete přesouvat svoje jednotky, bojovat mezi sebou (což v praxi znamená porovnávání síly vašich jednotek), stavět farmy a podobně. V poslední fázi se pak nachystáte na následující kolo.

Steamwatchers notně připomínají již zmíněnou Hru o trůny – když pomineme jejich moderní, moc pěkný vzhled. V některých věcech se ale liší; pravidla každé mapy vám upraví zvolený scénář, každý národ má speciální schopnost, situaci vám komplikuje Zhouba atd. Jsme velmi zvědaví, zda bude mít podobný diplomatický potenciál, nebo jestli půjde spíš o „tvrdé“ hraní ve stylu Scythe.

Úplně jinam pak Steamwatchers posouvají všechna možná rozšíření a vychytávky, které nabízí Kickstarter. Nové herní módy umožňují například obchod mezi klany či přináší karavany, figurky vůdců klanů, kteří se mohou zapojit do bojů, a další. Hra se těší velké pozornosti a už v této době o ní najdete řadu videí. Přispějete svou „troškou“ (tedy 89 dolary, necelými dvěma tisíci korun) do mlýna? Více informací najdete na stránce kampaně.