V království, kde je magie brutálně potlačována, žije i princezna Aurélie. Jelikož své chopnosti nemůže nadále skrývat, prchá v utajení do cizího království, kde se v čarování zdokonaluje. A aby toho nebylo málo, začíná projevovat k city k muži, s nímž by nikdy vládnout nemohla. Nebezpečí ji však stíhá i nadále a Aurélie se musí rozhodnout, zda odhlait svou skrytou identitu a zachránit bízké anebo zůstat v utajení…

“Šibenici postavili ve stínu hodinové věže; částečně proto, aby diváci mohli být svědky popravy, aniž by jim do očí svítilo slunce, a také proto, aby Tribunál při zabíjení přesně dodržel časový plán. Pořádek ve všech záležitostech, to bylo moto Tribunálu.”

Přesně těmito větami začíná příběh knihy. Knihy, na jejímž obalu je znázorněn krvavý lístek, který je symbolický pro celé dílo.

Anotace již od začátku slibuje tajuplný a fascinující příběh, který má potenciál stát se klasikou žánru young-adult. Ale k čemu by pak byly recenze, kdyby vám samotná kniha řekla, že je dobrá, že ano? Navíc, když toto sdělení nemusí být tak úplně pravda…

A to taky tak úplně nemá. Krvavý lístek je typickým zástupcem žánru young-adult. Máme zde mladou hlavní hrdinku, se zvláštními schopnostmi, která se dostává do velkého nebezpečí a v průběhu dobrodružství se i zamiluje. Což je přesně to pravé ořechové, co my příznivkyně tohoto žánru chceme a potřebujeme. Ale celkový dojem z knihy zůstává bohužel nemastný neslaný. Ale o tom si povíme více později.

První kapitola, která nás přivádí na šibenici ve městě Renaltu je krásným příkladem, jak může hned první strana nalákat čtenáře na zajímavý příběh. Ono nechat někoho popravit hned na začátku knihy není zase tak špatný spisovatelský tah… A s některými temnými a drsnými scénami se setkáme i později (ale o tom jen krátce, neboť bych vyzradila, koho všeho zabijou). Možná vám tak ukápne nějaká ta slza. Za tento fakt bod pro Smithovou, že Krvavý lístek není úplná slaďárna.

Pozitivem je také nepředvídatelnost příběhu a příjemné dialogy mezi postavami, které děj krásně vyplňují.

A u postav také zůstaneme. Princezna Aurélie by se dala označit jako „všední děvče“ avšak oplývající magickými schopnostmi. Aurélie žije v neustálém strachu, že její moc bude objevena a jako ostatní čarodějnice, bude popravena. Ale i tak jí nechybí špetka odvahy nasazovat život pro své milované. Smithová celkově vykreslila postavy tak, aby klaďasové byli sympatičtí a záporáky jste přirozeně neměli rádi. Což vašemu mozku usnadní dosti práce s rozhodováním, koho budete po celou dobu nesnášet. Bohužel tímto faktem postavy odsoudila, takže výrazné změny v rozvoji jejich osobností čekat nemůžete.

V popisu knihy se také píše, že se jedná o tzv. retelling. Ale ať jsem se snažila sebevíc, nemohla jsem přijít na to, jaký byl vlastně originál a vzor pro tento príběh… A u příběhu ještě chvíli zůstaneme. Jak jsem již zmínila, dobrodružství Aurélie bylo takové nemastné neslané. Nebýt právě oněch zmíněných drsným scén a celkem propracované koncepce magie, knihu bych odložila někde v polovině. Na fakt, že se má stát klasikou svého žánru zde chybí komplexnost a více emocionálních prožitků pro čtenáře.

Každopádně pro velké příznivce a žrouty young-adult je tato kniha více méně vhodným tipem, jak si krátit ještě stále zimní večery.

Autor: Crystal Smith

Nakladatelství: Fragment