V našem článku z Albi Game Day 2019 jsme vás již informovali, že se na český trh chystá další zápasník těžké váhy – Tainted Grail: Pád Avalonu. Tenhle drobeček mimo jiné obsahuje přes 700 karet, 220 stran dlouhý příběh a vydělal cca pět milionů liber, což je víc, než většina z nás v životě uvidí, pokud zrovna nekoukáte na Dannyho parťáky. Přišel čas mrknout se na tento kolos, který nás brzy čeká v češtině, pěkně zblízka.

Za Pádem Avalonu stojí duo Poláků Krzysztof Piskorski a Marcin Świerkot, které kromě mizerně vyslovitelných jmen spojují také zkušenosti v oboru. Piskorski, jinak také solidní fantasy autor, pracoval třeba na The Edge, Marcin Świerkot si design vyzkoušel při vytváření Siege Storm. Hra bude vydána pod křídly Awaken Realms, stojícími třeba za Lords of Hellas.

Tainted Grail: Pád Avalonu je kooperativní hra pro jednoho až čtyři hráče, přičemž nejlepší je údajně sólo nebo ve dvou. Odehrává se v temném světě, v němž se mísí keltské mýty a artušovské legendy a kde je umění přežít i ten nejnudnější den. Vaše postavy nejsou žádní hrdinové – ti už jsou dávno mrtví. Každý z vyvrhelů, který se přidá do vaší party, dostane k dispozici obří hráčskou desku a dva balíčky karet, bojové a diplomatické. Postupně tak budete z vašeho cháma dělat drsného, nástrahami obroušeného dobrodruha, který se pořád učí nové schopnosti a pracuje na svých atributech. Kostky ale nečekejte, hlavním mechanismem bude deck building (takže své balíčky pěkně vytuníte) a kartami budete bojovat tak, že jich zahrajete několik naráz a spojíte je do smrtonosných kombinací.

Lokace jsou zde reprezentovány kartami, z nichž se vytváří mapa. Každá lokace, kterou prozkoumáte, vypráví své příběhy a má svá tajemství. Sovy zkrátka nejsou tím, čím se zdají být, a s pokračujícím průzkumem byste se měli dozvídat nové informace či zažívat náhodná setkání. Stejně jako v řadě moderních „rpg like“ deskovek, i zde se bude hra přizpůsobovat vašim rozhodnutím, což slibuje napínavost a variabilitu. Doufáme, že se tento atribut hry podaří, jak má – v Gloomhavenu (já vím, ještě není recenze, ale pšt, už jsme nahráli 30+ hodin kampaně) totiž svět působí poměrně živě a byli bychom rádi, kdyby se Grálu podařilo to samé. Věřím ale, že Piskorski vytáhne z rukávu svůj vypravěčský um. Kromě knihy příběhů jde hrát i s aplikací, takže jsme zvědaví, zda v nás převládne nostalgie, nebo chuť zkoušet novinky.

V češtině hra přijde na konci letošního roku, máme se tedy na co těšit!