V čarovném údolí Everdell, v přítmí lesních velikánů a hustých keřů, žije civilizace plná rozkošných zvířátek. Podobně jako lidé, ani zvířátka se ale nespokojí s jedním lesem a chtějí expandovat. Od doby, co jejich průzkumníci objevili další krásné údolí v rozumné vzdálenosti, se pionýři vydávají na cestu, aby stavěli nová města. Pomůžete jim?

Everdell je roztomilá deskovka, která na Kickstarteru předvedla svoji sílu a vydělala skoro půlmilion dolarů. Její kvalita neunikla ani deskoherním skautům společnosti REXhry, díky čemuž brzy přijde na český trh v lokalizované verzi. Pojďme se na ni tedy podívat zblízka!

Kolem Everdellu se posadí 1–4 hráči, přičemž partie skončí maximálně za hodinku a půl (dvacet minut na hráče). Hlavním mechanismem je worker placement. Ve svém tahu lze udělat tři druhy akcí. Můžete umístíte fachmana na nějaké políčko a on vám sežene suroviny, karty nebo vykoná něco speciálního. Dále lze zahrát karty, které reprezentují rozkvět vašeho města. Každý z hráčů si může pořídit až 15 karet, jež vám dávají různé benefity. Karty by se navzájem měly kombit a vytvářet tak zajímavé strategie. Poslední možností, jak strávit váš tah, je příprava na další roční období. Vaši fachmani se vrátí a vy můžete jít na další tah.

Karty existují v pěti druzích reprezentovaných barvami – zelené vám dávají suroviny, hnědé nabídnou další flek, kam dát fachmana, modré vám přizpůsobí pravidla, šedé mají jednorázovou schopnost a fialové na konci hry pěkně obodujete. Celkem jich ve hře bude 128, takže než si je všechny vyzkoušíte, máte co dělat. Některé budete mít v ruce od startu, jiné musíte získat jinak, třeba nadraftovat.

V každé partii se také odhalí osm událostí, které v sobě nesou cíl. Kdo ho splní, dostane odměnu, takže musíte mířit i sem. Událostí je v krabici víc, než jedna partie snese, což přispívá ke znovuhratelnosti. Jasně, tou se chlubí každá hra, ale Everdell zatím vypadá, že se skutečně jen tak neohraje.

Kromě vychytaných mechanismů by měl být největší zbraní hry vizuál. K dosažení působivého efektu nebyla třeba ani hromada plastu – roztomilé obrázky bohatě stačí. Karty vypadají parádně, jak můžete zjistit z okolních obrázků, a vaše herní plocha ve tvaru stromu a jeho okolí rozněžní i mistra popravčího.

Hra by měla přijít v češtině patrně v listopadu tohoto roku.