Jistě jste už slyšeli o blížící se figurkovce Pán prstenů: Putování po Středozemi. Chvalte Eru, tým MFantasy.cz se přichomýtl k testování aplikace a nyní vám můžeme přinést první dojmy! Zatímco pořádnou recenzi teprve chystáme, neodoláme, abychom neupustili aspoň pár poznatků, které jsme za patnáct hodin paření nasbírali.

Putování po Středozemi je hra kombinovaná s aplikací, která zde hraje roli vypravěče podobně jako v Panstvích hrůzy. Jenže tentokrát jdeme ještě o kus dál. Zatímco Panství nabídla pestrou řadu různých levelů, Putování představuje celou kampaň! Vaši hrdinové tak získávají zkušenosti, znalosti, vylepšují své schopnosti a předměty. Všechny dovednosti i inventář aplikace monitoruje a ukládá, takže žádný strach, vždycky se zorientujete. Vše je navíc nesmírně intuitivní, takže se můžete soustředit na děj a atmosféru.

Kampaň by měla být variabilní. Podrobněji se tématu budeme věnovat v recenzi, ale zatím se zdá, že tvůrci nepřeháněli – první level jsme zkoušeli hrát třikrát, a třikrát byl naprosto odlišný! Jiná mapa, jiné vedlejší questy, jiná taktika. Jestli to tak bude i dál, o znovuhratelnost je postaráno více než uspokojivě. Ačkoliv jsme zatím nepokořili všechny úrovně, ty, které jsme viděli, se nám moc líbily – jednou hledáte artefakt, podruhé pátráte v hospodě po špionovi a skoro nemusíte bojovat, potřetí se ocitnete uprostřed válečné vřavy a správná bojová taktika je vaší jedinou spásou. Navíc to vypadá, že si občas musíte vybrat další úroveň, a některé tak při prvním hraní ani nevyzkoušíte. LOTR si zatím dává hodně záležet na tom, aby vám po dohrání nezmizel navěky ve skříni!

Musíme se podělit také o nadšení z vizuální stránky hry. Mapy jsou velké, pestré a když po nich běháte s figurkami hrdinů, srdce se vám zatetelí – alespoň než se ve vašich stopách vydá smečka skřetů, to pak máte v krku malou dušičku! Obtížnost (jsou dvě a my hráli na tu snadnější) je tak akorát. Na výhru se musíte snažit, a když jsme naši družinu jednou hloupě rozdělili, Aragorna roztrhali vrrci zaživa už ve druhém kole obrovské mapy. Nezřídka jsme scénáře dokončovali těsně před limitem a polomrtví. S dobrou taktikou a kapičkou pověstného štěstí se ale dá ustát leccos, a hra tak představuje příjemnou, nikoliv frustrující výzvu. Když v nějakém scénáři prohrajete, kampaň běží dál, jen třeba nezískáte všechny odměny. Co by to ale bylo za dobrodružství, kdyby šlo všechno jako po másle?

Pán prstenů je zatím neuvěřitelně chytlavý a práce s aplikací v mnoha ohledech překonává svého lovecraftovského předchůdce. Propojení celé kampaně, vylepšování postav, vedlejší questy, to všechno slibuje dobré zážitky. Pokud se nám od hry podaří odtrhnout, můžete se za necelé dva týdny těšit na komplexní recenzi!