Od té doby, co svět zachvátila zombie apokalypsa, není městečko Wulfsburg to samé co předtím. Vlci, kteří dřív žili v lesích a dávali dobrodruhům šanci vyniknout, se nacpali masem mrtvých. Teď jsou jiní, zákeřnější a silnější. Toulají se po ulicích města a loví zbylé přeživší. Najde se někdo, kdo by dokázal Wulfsburgu pomoci?

Zombicide: Wulfsburg
Autoři Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult
Počet hráčů 1–10 hráčů
Časová náročnost 60–180 minut
Vhodné od 10 let
Pořadí na BoardGameGeeku Expanze, základní hra 125. (celkově)
Mechanismy Házení kostkami, kooperativní hra, různé schopnosti hráčů, modifikovatelná hrací plocha

Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien a Nicolas Raoult jsou osvědčeným herním triem, jehož popularita stojí do velké míry právě na Zombicidě. Kromě toho společně pracovali třeba na HATE nebo Massive Darkness. Nyní do češtiny přichází rozšíření Zombicidy zvané Wulfsburg.

Co najdete v této masívní krabici nového? Za prvé, vlky. Pořádnou smečku vlků, kteří jsou ještě rychlejší než běžci a mají hned tři akce za kolo. Snadno vás tak můžou roztrhat na kusy! V jejich čele stojí gigantická Vlčí zrůda, na kterou musíte jít s dračím ohněm nebo opravdu těžkým kalibrem. Zrůda se přitom hýbe stejně rychle jako vlci, jakmile se vám tak dostane mezi hrdiny, může jejich pobyt na tomto světě nepříjemně zkrátit. Vlčí figurky jsou hezké a ze zrůdy budete mít respekt, sotva vykoukne na mapě. Hra bude díky těmto monstrům zase o něco pestřejší.

Jako posily vám přibude hned čtveřice nových válečníků. Zaujal mě sprintující Theo, který běhá po mapě, takticky odlákává zombie a občas je nakrmí lukem. Určitě ale nepřehlédněte ani třeba zabijáckou Morrigan, která klidně popraví dva nemrtvé naráz.

Vaši udatní válečníci dostanou také možnost vyzbrojit se zbrusu novými kouzelnými předměty. Takový Velký plamenný meč nebo Luk chaosu se hodí. Magické zbraně obvykle dávají větší ránu a často umí i něco navíc, třeba když někoho zastřelíte Upíří kuší, vyléčíte si život, což je v Zombicidě vzácnost. Další novinkou je ultrarudý mód, při kterém můžete získávat zkušenosti nad maximum a naučit se tak všechny schopnosti vaší postavy! V dlouhých misích tento prvek jistě oceníte.

Pojďme se podívat na samotný příběh. Čeká vás celkem deset scénářů, v nichž budete osvobozovat Wulfsburg, bojovat proti nesmrtelnému nekromantovi, odhalíte podstatu bratrovražedných bojů a zavřete podivné portály. To vše znamená jediné – parádní vyvražďovačku, při které se hlavy kutálejí z ramen dolů. Mapy jsou poměrně pestré a každá vyžaduje zvláštní strategii.

Mám také pocit, že se od minula trochu zvýšila obtížnost. Wulfsburg počítá s tím, že jste už hru párkrát měli na stole, a než se nadějete, hordy zombií vám zběsile buší na dveře. A to je jedině dobře! O čem jiném jsou kooperativní hry než o pořádné výzvě? Jasně, jistou roli hrají kostky, ale kdo udělá chybu, ten bude zabit a sněden, nebo alespoň oživen. Můžete mi věřit, že tuhle milou událost při cestě městem párkrát zažijete.

Kromě zmíněného obsahuje rozšíření pár dalších novinek, například díly mapy s věžemi a hradbami, možnost hrát ještě ve více lidech než minule nebo nové karty zombií, díky kterým na mapu přiběhnou vlci.

Podle mého názoru jde o povedené rozšíření. Množství přidaného obsahu jistě nezklame. Nové nepřátele a předměty můžete zároveň naroubovat na starou kampaň a dát si ji ještě jednou, tentokrát se smečkou nemrtvých šelem v patách. A než dohrajete zmíněných 10 misí, bude to trvat pěkných pár hodin. Myslím si, že fanoušci Zombicidy budou víc než spokojení, a až si u nich hru zahrají také jejich přátelé, kdo ví. Možná budou chtít do tohoto krvavého, černohumorného světa také vstoupit.

Rozšíření pro Zombicidu nabízí nejen smečku krvežíznivých zombie vlků s obří bestií v čele, ale i hromadu dalšího obsahu.