Každý rok se koná prestižní klání yogínů dokazujících, který z nich je nejohebnější. Hadí muži, muži bez kostí i lidské měňavky vypadávají jeden za druhým, neboť vítězem se může stát jen jeden z nich. Budete to právě vy?

Yogi
Autor Behrooz Shahriari
Počet hráčů 3–12 hráčů
Časová náročnost 15–20 minut
Pořadí na BoardGameGeeku 6 717. (celkově)
Mechanismy Party hra, pohyb, eliminace hráčů

Jsou strategické hry, rodinné hry, pak tu máme party hry. No a pak je tu Yogi, šílenost, kterou byste do kategorie společenských her možná ani nezařadili. Jejím autorem je jinak neznámý Brit Behrooz Shahriari a již podle jeho profilového obrázku na BGG je jasné, že jde o pěkně střeleného tvůrce. Jeho počin Yogi je nová verze starší hry In a Bind a jde v podstatě o takový karetní twister, lépe řečeno jeho propracovanější a modernější verzi.

V parádní plechové krabičce najdete plastové karty (materiál použit úmyslně, viz níže) a krátká stručná pravidla. Čas na nachystání hry je 20 vteřin, dalších 20 strávíte vysvětlením přímočarých pravidel. Čas zbývající do jedné minuty můžete věnovat úklidu křehkých věcí ze stolu či soutěží o nejlepší grimasu od těch, kteří se neradi hýbou.

No a pak už to vypukne! Bláznivá pohybovka, při které se pokoušíte vypadnout z kola jako poslední. Vypadává ten hráč, který nesplní nebo přestane plnit jednu z podmínek/úkolů, jež mu předepisují jeho karty. Úkoly jsou dvojího typu: buď máte něco dělat s právě líznutou kartou (někam si ji umístit), nebo pouze s vaším tělem (karta zůstává ležet před vámi).

Na papíře vše zní celkem normálně, to, co se ale strhne u stolu, je jen těžko popsatelné, to se musí zažít. To se takhle dostanete do situace, kdy musíte mít loket pořád na stole, druhou ruku máte v uchu, pod krkem se snažíte udržet kartu a musíte si líznout další. Trochu zaváháte a jste z kola ven, za hlasitého pokřiku a posměchu ostatních hráčů (i těch, kteří vypadli potupněji a dříve). Ale nevadí, partie skončí do pár minut a můžete se znovu pokusit o další „yogínské“ polohy.

Šílenost kombinací je opravdu vysoká a někdy není ostuda vypadnout již při své druhé či třetí kartě. Vtipné jsou také situace, kdy se prostě zapomenete a suverénně sáhnete pro novou kartu pravou rukou, která se od předminulého kola křečovitě drží ucha. No nic, jste venku, třeba to vyjde příště! 😀

Velkou výhodou Yogi je jeho provedení. Plechová krabička je fajn a festovní, klíčové jsou ale plastové karty. Takže ani když vydržíte mít kartu pod paží, krkem či na jiném nezvyklém místě deset minut, nemusíte se bát, že by byla hra na odpis, s plastovými kartami hned tak něco nezamává.

Karty chodí náhodně a ten, kdo je na tahu jako poslední, má nespornou výhodu, kdo by ale od téhle hry čekal potenciál pro seriózně myšlené turnaje, byl by neuvěřitelně mimo. Tohle je prostě nenáročná pětiminutovka pro hráče každého věku a zkušeností. Jediné, co od vás bude chtít, je abyste se nebrali moc vážně a trošku pohnuli kostrou. A obojí čas od času (spíš skoro pořád) všichni potřebujeme, takže to Yogi věnujte. Odměnou vám bude třeskutě zábavná a příjemná hra, během které se udrží nesmát jen někdo, kdo právě přišel s narkozou úst od zubaře.

U Yogi jsme se prostě bavili, hráči, občasní hráči, všichni si užívali, že můžou vypnout mozek, protáhnout končetiny a od srdce se zasmát obskurním polohám, které museli sami předvádět nebo je viděli u spoluhráčů. A ten, kdo se stal yogínským mistrem, sklidil téměř vždy hlasitý potlesk. Až doteď jsem si myslel, že jen tak ledajaká hra nemůže, co se šílenosti týče, soupeřit se Šťastným candátem, ale mýlil jsem se, Yogi totiž útočí opravdu pořádným kalibrem.

Potřebujete rozproudit party nebo protáhnout zatuhlé končetiny z několikahodinového hraní? Proto je tu Yogi, blázinec v kompaktní krabičce, který si zamilujete, nebo ho proklejete.