Don Drake, napravený diabolista, žije rok od střetu s fúriemi na první zdání celkem poklidný život. Řemeslo nájemného vraha pomalu, ale jistě pověsil na hřebík, trpělivě snáší výčitky Spáleného muže i dráždivou společnost překrásného, skoro padlého anděla Trixie. Drakův život zkrátka ustrnul na mrtvém bodě bez naděje na zlepšení. Jenomže tam, kde se peklo stává šedou eminencí, znamená i triviální řada nešťastných příhod přímou cestu ke zkáze. Don Drake se rozhodl snad pro první dobrý skutek v životě, ale k němu potřebuje pomoc arcidémona Pelyňka a ten na oplátku žádá Drakovu pomoc. Diabolista náhle stojí před nelehkou zakázkou vypátrat v londýnském podzemí hubitele gnómů – Hnilobáka. Jedná se o démona Binakhita, nositele nemoci a rozkladu, jehož aura poškozuje vše, co se k němu jen přiblíží. Londýnským základům hrozí zhroucení, clona do tohoto světa se otevírá a dokonce i Trixie je bezradnější než kdy dřív. Její dominion mlčí a tak Drakovi nezbývá, než o pomoc požádat démona na slovo vzatého – Spáleného muže.

Série Spálený muž je prvotinou britského spisovatele Petera McLeana. Ten se ve druhém díle nazvaném Dominion vrací do temných londýnských uliček a pochybných barů, kam smrtelníci většinou nemají přístup, a poměrně zajímavě splétá nitky zahrnující moderní svět a dávno zaniklou mytologii.

Peter McLean příběh opětovně rozehrává ústy hlavního protagonisty. Drakův charakter se pohybuje někde mezi noirovým detektivem, komiksovým Constantinem a, přestože mu ve druhém dílu chybí výrazná dávka vulgarity, i zamilovaným puberťákem. Od minulého dílu se Drake stal o něco uhlazenějším, empatičtějším, ale přesto zůstal stále nevšímavým a poněkud natvrdlým hrdinou. Nejlépe Peter McLean vystihnul charakter skoro padlého anděla Trixie. Ostřílená bojovnice vlivem událostí prvního dílu sklouzla k bodu, kdy se jí hroutí půda pod nohama a do jejího přerodu není problém se vcítit. Novým přírůstkem do McLeanova urban fantasy je papá Armand, haitský čaroděj, požitkář a bonviván, milovník luxusu a žen, kterého si nemůžete nezamilovat. Papá Armand trochu vyvažuje prostor, který dříve patřil Spálenému muži. I když nejnebezpečnější démon zakletý do kusu dřeva dostane svůj významný part, chyběly mi jeho průpovídky, které autor v porovnání s prvním dílem hojně osekal.
Příběh ubíhá svižně. Kapitoly jsou krátké, autor se nezdržuje zbytečnými popisy, používá je tam, kde jsou nezbytně nutné. Londýn je McLeanovou srdeční záležitostí a je to znát. Podzemí londýnského metra tak budete mít na dosah ruky stejně jako bar arcidémona Pelyňka. Peter McLean se také nevěnuje jen a pouze základní lince příběhu, ale vytváří si prostor i pro závěrečný díl. Námět je díky tomu vrstevnatější, než by se na první pohled mohlo zdát. Drake musí čelit intrikám z podzemí, ze země a dokonce i z nebe. Tam, kde je zle, může být totiž ještě hůř.

Dominion je příběh, u kterého vám bude zatraceně líto, že není delší. Dávkovat po částech se kniha nedá a schovávat si ji na později je věc vskutku nemožná. Jakmile se totiž ponoříte do londýnského prostředí démonů, andělů a mystiky, nebude se vám chtít vracet zpět. Ono těch tři sta dvacet tři stran uběhne příliš rychle. Snad budou mít v HOSTU slitování a překlad posledního dílu na sebe nenechá dlouho čekat!

Vydal: Host; 2018
Autor: Peter McLean
Překlad: Michaela Šprtová