Když je vesmír v nebezpečí, nezbývá než zavolat náckovského Eso Rimmera, Cartera Sloana. Sloan je profesionální zabiják ve službách Reichu, kterého vláda budí pokaždé, když si nějaký úkol žádá jeho mimořádné schopnosti. Jenomže teď ho rozmrazili až po 285 letech, což Sloana vážně nepotěšilo. Vláda ovšem potřebuje, aby vystopoval ženu známou po přezdívkou „dcera Mosazného draka“. A tak Sloan vyráží plnit úkol a za doprovodu nadávek si prostřílet a prošukat cestu napříč mezihvězdným prostorem. A co ji může zpestřit víc než nechutně rosolovití mimozemšťané. Zábava v šíleném duchu právě začíná!

Americký autor Victor Gischler zaujal prvotinou Střílející opice, za kterou získal cenu Edgar. Bývalý profesor se podílí i na komiksové tvorbě a patří k ní zejména scénáře k Punisher MAX nebo Deadpoolovi. Gischler překypuje neotřelými nápady, které hojně využívá zatím i ve své poslední knize Gestapo Mars.

Gestapo Mars autorovou kreativitou jen hýří. Země, jak ji Sloan znal, zanikla v důsledku jaderné války, lidstvo kolonizuje vesmír a středobodem sluneční soustavy se stává Mars, kde vládne galaktický Reich. Carter Sloan je muž z masa a kostí, prototyp vyzvědače starých časů, který dostane za úkol infiltrovat baštu příznivců starého Reichu, kteří by novodobé příslušníky gestapa kvůli přídavným hardwarům okamžitě odhalili. Tady se nejde ubránit dojmu, že se Gischler křestním jménem Sloana inspiroval knihou Edgara Burroughse Princezna z Marsu z roku 1917, ve které vystupuje John Carter. Sloan Carter je ovšem prototyp typického špiona. Píšu typického, protože oplývá vším, čím typický agent oplývat může. Čekat můžete Jamese Bonda v nacistické uniformě, se slovníkem, který dává na vědomí, že tahle kniha nebude nic po knihomolské slečinky. A tak si Sloan rázuje vpřed a kromě udílení tvrdých lekcí svým nepřátelům dobývá (nejen) srdce lepých děv dřív, než stačí říct: Gestapo!

Poklekl jsem na jedno koleno a přiložil pistoli psovi na čelo přímo mezi oči. „Myslím, že tě zastřelím.“ V žilách mi tepala mi tepala nenávist. Bylo mi horko a začínal jsem mít závrať. „A pak zapálím oheň a upeču si tě. Poslední věc, kterou chci od tebe vědět je, zda máš lahodnou chuť.“

Příběh ubíhá svižně, s různými odbočkami, které se v závěru spojí v jeden celek. Spojení Reichu, apokalyptické Země, nového Marsu a invaze rosolovitých Coriandonů funguje kupodivu velmi dobře. Místy připomíná právě ty staré filmy ze třicátých let (večírek u milionářky Meredith). Gischler čtenáře nenechává vydechnout. Akce střídá akci, lokace se střídají v rychlém sledu planeta – planeta – vesmírná loď. Povstalecká bašta pod vedením doktora Müllera patří k těm nejzajímavějším, možná i proto, že se tu Sloan zdrží nejdéle. A kdo by se taky nechtěl setkat s princezninými klony a T- Rex kavalérií. Je jen škoda, že ani tady Gischler svého hrdinu déle nezdržuje a posílá ho za novým dobrodružstvím. Absence popisů Gestapu Mars trochu škodí. Sloan, byť byl tři sta let ve stázi, svět kolem sebe příliš nevnímá, omezí se jen na holé líčení nacistického života na Marsu. Dokonce i nacisté jsou rozpoznatelní jen podle německých názvů lodí a opakujícího se Himmlerova jména.

I když mi chybělo důkladněji propracované prostředí, knihu jsem si užila. Pokud hledáte jednohubku, u které se zasmějete, budete se královsky bavit nad šílenými situacemi a dočkáte se velmi originálního a nečekaného konce, ve kterém se všechny tyhle šílenosti spojí do logického celku, je Gestapo Mars přímo pro vás. Nachystejte uzenáče, protože do snídaně už nebudete mít co číst a budete prosit o další Nachschub!

Autor: Victor Gischler

Originální název: Gestapo Mars

Formát: brož., 145×205 mm