Nového ilustrovaného vydání, za kterým stojí zkušený umělec Jim Kay, se nyní dočkal i Harry Potter a vězeň z Azkabanu od J. K. Rowlingové. Přináší nám pro mnoho lidí již známý příběh mladého čaroděje Harryho Pottera, který se již potřetí vydává do školy čar a kouzel v Bradavicích, aby zažil jedno ze svých dalších dobrodružství.

Kouzelnickým světem však nyní otřásá skandál, kdy jako první vězeň za celou historii utekl z Azkabanu obávaný Sirius Black, údajný společník Voldemorta, který se podílel na vraždě Harryho rodičů. Zvěsti říkají, že se pohybuje poblíž Bradavic, aby se setkal s Harrym Potterem a dokončil, co jeho Pán před lety začal. Má náš hlavní hrdina šanci proti tak temnému nepříteli? A je to vůbec jeho nepřítel?

Když si porovnáme první vydání Harryho Pottera a vězně z Azkabanu s novou ilustrovanou verzí od Jima Keye, tak vidíme hned několik rozdílů. Tím hlavním je velikost knihy, která se razantně zvětšila z důvodu ilustrací a jiné volby formátu písma i uspořádání textu. Pokud máte obavy, že to nebude dobře čitelné a můžete se ztrácet, tak se není čeho bát – vše je decentní, přehledné a příjemné na pohled.

Příběh je nyní rozdělen na každé straně do dvou řad textu s drobnějším písmem a různobarevným pozadím dle aktuální atmosféry v ději. Každá kapitola začíná půlstránkovou ilustrací a zbytek stránek je doplněn o kresby různého formátu i umístění.

Nádherné ilustrace bohatě doplňují děj příběhu. Jim Kay si opět vyhrál s nastavením vhodného tónu barev pro kresby jednotlivých kapitol. Umí s nimi vystihnout vážnost situace i radostné chvíle, které společně s našimi hlavními hrdiny zažíváme. A právě o těchto změnách je celá kniha, protože překlad textu zůstal v podobě, kterou poprvé vytvořil Pavel Medek.

„Ilustrace Jima Kaye na mě hluboce zapůsobily. Nadchlo mě, jak ztvárnil svět Harryho Pottera, a jsem nesmírně vděčná, že mu propůjčil svůj talent.“ – J. K. Rowlingová

I ve třetím díle Harryho Pottera tak Jim Kay potvrdil, že se s kultovním příběhem dokázal naplno sžít a díky tomu si můžeme opět vychutnat Vězně z Azkabanu se všemi jeho přednostmi v kouzelné ilustrované edici.

Pokud mají vaše děti, neteř nebo třeba synovec rádi fantasy knížky, uděláte jim s touto verzí určitě radost už jen z důvodu, že kromě holého textu se budou moci při čtení kochat i z mnoha bohatých ilustrací. A jestli zvažujete koupi pro již dospělého milovníka univerza J. K. Rowlingové, tak dle mého názoru nešlápnete s touto volbou vedle. Díky krásné atmosféře, která na vás dýchá z každé stránky, se snadno vrátí o pár let zpět a s radostí se opět začte do oblíbeného příběhu.

Vydal: Albatros; 2017
Autor: J. K. Rowlingová
Ilustroval: Jim Kay