Dávno již je tomu, co zmizela ze světa vodivost kovů a zemi ve svých spárech svírá snad neporazitelný protivník: Pelyněk rezobíl. Artemisia fatalis. Jenže vše kolem se začíná opět měnit. Ti, již se zdáli nepodstatnými, ukazují náhle své skryté zbraně, jiní se naopak klidí ze scény. Dovolte mi znovu vás přivítat ve světě Daniela Tučky.

Na konci prvního dílu steampunkového románu jsme hrdiny knihy, dva mladé gentlemany, profesora a choť jednoho z mladíků, opustili v poměrně roztodivné situaci. Právě v oné chvíli se totiž osudy Adelaide Gordonové von Anders jejího muže Nicolase Gordona, inženýra Christiana Scotta a profesora Spinalia jednoho z členů Archilagské univerzity opět rozcházejí. Adelaide společně s profesorem opouštějí Opravdový jih a míří nazpět domů, zatímco Nicolas zmizí kdesi v pralese a Christian se ho vydává hledat. Nemůže přeci nechat svého nejlepšího přítele napospas divoké džungli a dávným božstvům.

Další rozdělení čeká na lady Gordonovou a profesora Spinalia. Adelaide se do Archipelagu vrací sama. Zde se mladá dáma, plna touhy změnit svět k lepšímu, setkává se spoustou lidí, kteří mají zájem na tom, aby to byli právě oni, komu bude Adelaide důvěřovat. Jenže jsou jejich činy opravdu tak nezištné, jak se zprvu zdá? Přinese dívčino pátrání po jejím únosci kýžené ovoce? Podaří se jí nakonec vymotat ze smyček, které se kolem ní stále těsněji utahují? Těžko říci, v zemi zmítané bouří revoluce a touhou po převratu není lehké pro člověka s čistými záměry přežít. Jenže tato mladá dáma si rozhodně nenechá mluvit do svých rozhodnutí. Zatímco jeho žena bojuje doma proti nespravedlnosti, Nicolas Gordon má docela jiné starosti. Předně obavu o svůj holý mladý život. Stihne jej Christian Scott, věrný přítel, dostat ze spárů smrti dříve, než bude pozdě?

Tolik otázky, které čtenářům Daniel Tučka otevírá v druhém díle trilogie Pelyněk. Sám autor se nepyšní pouze touto trojdílnou ságou. Mezi jeho díla patří například kniha Umrlčí tanec, anebo několik povídek Hex libris (Legendy prokleté knihovny), Mezi psem a vlkem (Žoldnéři fantazie I), Dlouhá zima (Kočas 2012), Rezavé ovce (Žoldnéři fantazie V), Den č. 5 (Kočas 2013)nebo Den, kdy se město zastavilo (Excelsior, gentlemani). Zúčastnil se také literárních soutěží, mezi ně patří CKČ, Žoldnéři fantazie, Ježíšku, já chci plamenomet a další.

Stejně jako první díl Pelyňku i tento nenechá čtenáře na pochybách, že má co do činění s něčím mnohem silnějším, nežli je on sám. Magie přicházející z Raabu a podivná kouzla propojená s Pelyňkem dodávají knize magický nádech. A když se k této až třeskuté kombinaci přidají ještě různorodé charaktery postav, je nad slunce jasné, že není cesty zpět a vy tu knížku prostě musíte dočíst. Navíc je opět doplněna skvostnou obálkou a mistrovskými ilustracemi, takže se nejedná pouze o intelektuální potravu, nýbrž i estetický požitek.

Příběh mě pohltil a nechtěl pustit dříve, než jsem se dobrala konce, ovšem ani poslední stránka nepřinesla kýžené rozuzlení. A jelikož bude ještě chvíli trvat, než světlo světa spatří třetí díl Pelyňku, bude čtenářům nutná dávka trpělivosti, než zjistí jak, to vše nakonec dopadne.  Pelyněk doporučuji nejen milovníkům steampunku, protože tato kniha určitě nadchne širší okruh čtenářů. Přeji tedy pěkné počtení.

A jelikož bude ještě chvíli trvat, než spatří světlo světa třetí díl Pelyňku, bude čtenářům nutná dávka trpělivosti, než světlo světa spatří třetí díl Pelyňku, bude čtenářům nutná dávka trpělivosti, než zjistí jak, to vše nakonec dopadne.  Pelyněk doporučuji nejen milovníkům steampunku, protože tato kniha určitě nadchne širší okruh čtenářů. Přeji tedy pěkné počtení.

Autor: Daniel Tučka

Vydal: Straky na vrbě 2017

Autor obálky: Tomáš Kučerovský