„Vítejte agenti! Dnes vás čekají dva úkoly, oproti kterým bylo Sanatorium pouze příjemně strávené odpoledne. Tak nečekejte a vrhněte se do prvního pokusu, ať se co nejdříve rozkoukáte. Uvidíme se za 30 jednotek času!“

T.I.M.E Stories: Případ Marcy, Proroctví draků
Autoři Miguel Rozoy, Nicolas Normandon
V ČR distribuuje Blackfire
Počet hráčů 2–4 hráči
Časová náročnost 90 minut (jedna partie), 200–300 (jeden scénář)
Vhodné od 12 let
Jazyková závislost Česká pravidla, české texty na komponentech
Rok vydání 2015–2016
Pořadí na BoardGameGeeku Expanze, základní hra 41. (celkově)
Mechanismy Kooperativní hra, hod kostkami, vyprávění příběhů, hraní rolí

Netypická deskovka T.I.M.E Stories v roce 2016 vtrhla na deskoherní trh jako velká voda a přinesla s sebou nový typ herního zážitku. Její jednorázový scénář připomínající únikovou hru kombinovanou s adventurou se dal dohrát během tří seancí, na což si občas postěžoval někdo, kdo se u deskové hry potřebuje dostat na cenu 25 Kč za jednu partii. Krátká trvanlivost však byla kompenzována hloubkou a intenzitou zážitku, promyšleným příběhem a výbornou atmosférou.

Vydavatelství Blackfire naštěstí vyslyšelo volání hráčů po dalších scénářích a tak těsně před Vánoci dorazily dva nové příběhy, Případ Marcy a Proroctví draků. Po menší anketě tedy přistoupili k lokalizaci scénářů v pořadí, v jakém vyšly v originále. Moje herní skupinka (rodina) se na přídavky klepala už od našeho nechvalného konce, kterým jsme uzavřeli scénář Sanatorium, takže jsme se rychle vrhli na nové výzvy s cílem napravit si mizernou vyšetřovatelskou reputaci.

Už po dohrání základního scénáře se mi hlavou rozběhly velmi rozporuplné myšlenky. Na jednu stranu jsem se nedočkavě těšil na nové příběhy. Na druhou stranu jsem se zděsil z myšlenky recenzovat scénář, o kterém toho nemůžu prozradit mnoho, a zároveň se po zveřejnění recenze nebát chodit temnými podchody. Snad se na následujících řádcích s tímto problémem poperu co nejdůstojněji a nikdo si na mě nepočíhá s klackem v ruce.

Jako první přišel na řadu Případ Marcy, příběh stejnojmenné dívky, která se ztratila kdesi v americkém zapadákově v roce 1992. Z neznámého důvodu je právě tato dívka klíčem k budoucnosti, která je ohrožena (jak jinak). Vaše skupinka čtyř rozmanitých osobností se vydává vstříc záhadám do města, které nejspíš není tak úplně v pořádku. To je bohužel vše, co mohou s klidným svědomím o scénáři prozradit. Příběh je zasazen do tzv. normálního času a působí v rámci možností civilně a uvěřitelně. Oproti Sanatoriu je lépe vypointován a při jeho postupném odhalování nám běhal mráz po zádech. Příznivci soubojů budou spokojenější než u původního scénáře, navíc přibylo pár zajímavých a výborných prvků, které hru ozvláštňují. Celkově se tyto dva scénáře od sebe tolik neliší, Případ Marcy bych označil jako takové vylepšené Sanatorium. Takže pokud se vám Sanatorium líbilo, hledání mladé Marcy si užijete ještě o něco více.

Proroctví draků naplno odhaluje možnosti herního systému T.I.M.E Stories a ukazuje, jak moc mohou být herní zážitky různorodé v závislosti na konkrétním scénáři. Fantasy příběh Proroctví draků se odehrává v alternativním čase a hráči dostávají na výběr několik postav, které jako by vypadly z Dungeons & Dragons. Bojechtivý trpaslík, dlouhoprstý zloděj a jeho sestra-zabiják, mocná kněžka, obratný elf a další zajímavé postavy. Během průzkumu tajemného města ve fiktivní zemi si nejen vydatně zabojujete a užijete kouzlení, ale budete se snažit rozplést zamotaný příběh vedoucí do nejvyšších pater zdejší společnosti. Nové vlastnosti a soubojové charakteristiky přináší do světa T.I.M.E Stories spoustu svěžího větru. Zároveň tím hra osloví i příznivce fantasy světů, kteří u předchozích scénářů trochu ostrouhali. Samozřejmostí je bohatá porce tajemství a velmi zábavně vyřešené “vyvrcholení” scénáře. Vsadím se, že jedna z lokací, kterou ve hře objevíte, vás zaručeně nadchne, stejně jako nás! Ze všech dosud lokalizovaných scénářů je Proroctví draků scénář s největší dávkou soubojů a fantazie, vyznačující se malebným designem a pohádkovým příběhem.

Oba scénáře naštěstí přinesly to, co jsme od nich očekávali: zajímavé a atmosférické zápletky, rozmanitost vyžadující odlišné přístupy ke hře, spoustu hádanek a soubojů. Případ Marcy boduje především novými prvky, atmosférou a téměř uvěřitelným příběhem, ve kterém není nouze o pořádné mrazení v zádech. Na druhou stranu, oproti původnímu scénáři se nejedná o tak výraznou změnu. Proroctví draků je oproti tomu jako velmi vzdálený příbuzný, který má s dvěma zmíněnými scénáři společné pouze základy, jinak nabízí odlišný zážitek, nadchne vás krásnými kresbami a pořádnou porcí násilí a magie. Co se délky hry týče, Proroctví draků mi přišlo mnohem delší (a množství karet tento dojem podporuje) než Sanatorium a Případ Marcy. Každopádně považuji čas strávený s novými scénáři jako velmi kvalitní!

VERDIKT
Netrpělivě očekávané nové scénáře do T.I.M.E Stories jsou tu. Vyřešte záhadný případ zmizení ve zdánlivě obyčejném městě, nebo se pomocí pěstí, zbraní a magie probojujte k rozuzlení ve fantasy světě. A nebo, což doporučuji, vyzkoušejte obojí!

 

David Navrátil