Dva meče jsou pokračováním série Dvě zrcadla od české autorky Karoliny Limrové. Setkáváme se zde opět s Danielem, kterého známe z prvního dílu jako lovce upírů, jemuž právě upír odloudil jeho vysněnou ženu.

V tomto momentu začíná děj druhého dílu. Danny se zlomeným srdcem proplouvá životem a tak nějak doufá, že ignorování skutečnosti, že ten krvesaj mu vzal jeho lásku, vše vyřeší. Své zlé sny řeší plným nasazením jak v pátrání po upírech, tak v práci taxikáře. Právě jedna z jízd taxíkem mu do cesty přivede krásnou nevidomou ženu. Jeho ochranitelská povaha se rozhodne jí okamžitě nezištně pomoci. To ale neví, že se mu do cesty připletla právě upírka.

dvameceSelena bohužel při přeměně přišla o zrak a od té doby nosí sluneční brýle i slepeckou hůl. Tím může zakrýt své stříbrné oči, první poznávací znamení upíra. Zaujalo mne, jak autorka tuto situaci vyřešila. Selena sice nevidí, ale je upírka, měla by mít lepší schopnosti, než obyčejný člověk. Limrová popisuje, jak se částečky o sebe třou, mění svůj směr při naražení, např. o obličej a tak Selena „vidí“. Je to rozhodně zajímavý nápad, autorka plně využívá této schopnosti a vlastě také nevýhody. Selena je díky tomu velmi sympatická postava. Není dokonalá a rozhodně není super žena. Vzdává se, hroutí se, ale zachovává si stále pozici sympatické protagonistky. Rozhodně se nedá popsat jako slzavé údolí, které se zhroutí při zvýšení hlasu. Je to tak akorát, je jednoduše reálná a jako každý má chyby. Proto není těžké se s ní sžít.

Hlavní postava Dannyho mě velmi potěšila. Z prvního dílu jsem jej měla nejraději. Jsem ráda, že dostal svůj prostor. Danny prodělává během čtení duševní vývoj a to se mi líbilo. Od naprosté odevzdanosti po rozhodnost, miluji tuto postavu právě pro to, jak se snaží všechny a vše za každou cenu chránit.

Dva měče celkově nejsou jen o romantice, je zde také dost násilných scén a vražd. Kniha je akčnější. Oproti prvnímu dílu, kde bylo stále ohrávané téma, že upír se zamiluje a začne pít zvířecí krev, je v druhém díle upírka viděna v jiném úhlu. Nepamatuji se, že bych takový námět četla. Nechci prozradit pointu příběhu, ale opravdu se mi tento způsob, jak vykreslit hodného upíra, líbil.

Jelikož je Selena kladná postava, musíme mít jiného padoucha. A to není zcela jediný problém. Lovci upírů samozřejmě neradi vidí jednoho ze svých s upírem. Hold střet zájmů.

I přestože očekáváme nějaký konec a asi se nebudeme mýlit, nevíme, jakým způsobem se k němu autorka dobere. Ale na jednu nelogickou situaci si vzpomínám a to zrovna Selena měla řídit. Ale ani zde autorka nenechala nic náhodě a Dannymu se tento fakt ani trochu nelíbil. Uměla jsem se vžít do jeho kůže, také bych tomu nevěřila ani trochu. Představit si krajinu okolo, když v klidu stojím a poslouchám, ano. Ale řídit?

Jednoduše když to shrnu, Dva meče jsou také odpočinkovou knihou, autorka nepřestala psát svým stylem, ale druhá kniha série je úplně jiná. Postavy se chovají normálně, držíte jim pěsti a pošťuchování s protagonisty z předchozího dílu také nechybí. Autorka napsala sympatickou knihu, která se čte skoro sama. Romantika, akce a emoce jsou rovnoměrně rozprostřeny mezi kapitoly a tak nejste přesyceni ani jedním. A tak nějak si představuji dílo o upírech pro mladé i vyzrálejší ženy. Upírka není Chuck Norris v šatech, ale je jen ženou, která také potřebuje pomoci. A tak to má být.

Vydal: Host; 2012
Autor: Karolina Limrová
ISBN: 978-80-7294-584-9