Závěrečný díl je tady! Dlouho očekávaný konec Prašné země byl konečně přeložen také do češtiny. Čekání bylo úmorné a mnozí z nás si rvali vlasy a odpočítávali dny do vydání. Vyplatilo se?

Opravdu to myslel vážně. Opravdu to mohl dokázat. Nový svět. Uzdravená země.
S trávou, stromy a obilím, které mohlo všechny nasytit.
Ale ne úplně všechny. Jen ty, které on určí.
Jeho vyvolené.

Jak porazit DeMala, který se rozhodl vybudovat svůj Nový Eden, v němž budou žít jen mladí a zdraví lidé, kteří budou sloužit pouze jeho zájmům? Saba má před sebou nelehký úkol. Její srdce si není jisté, pro koho srdcekámen plane. Má se stát spoluvládkyní Nového Edenu a zradit vše, čemu věří nebo se pokusí změnit se svými přáteli celý svět? Rozhodnutí se zdá být jednoznačné, ale okolnosti někdy nemusí být zrovna ideální…

planoucihvezdaJak byly předchozí dva díly skvěle sepsané, třetí kniha měla zbytečně uspěchaný styl. Vůbec by mi nevadilo, kdyby Planoucí hvězda měla o sto stran více, pokud by autorka zvládla pečlivěji propracovat jednotlivé postavy. Jak jsem se v Krvavé cestě a Pustině kochala tím, že Young zvládá pracovat se svou hlavní hrdinkou, nyní jsem byla na rozpacích. Neviděla jsem žádný posun, který by mě zas až tak zaujal, a to samé se bohužel stalo u dalších postav, které mi přišly nedodělané. A to přitom měly ohromný potenciál!

Třeba taková Emmi. Z malé bezbranné holky se postupně stala odvážná dívka, která se nebojí riskovat. Její charakter se mi zdál jako jeden z nejzajímavějších už od počátku knihy, a čím dále jsem se při čtení dostávala, tím více se mi líbila. Její vyvinutí mohlo být ještě lepší, kdyby ovšem autorka lépe pracovala s postavami. Je to však její prvotina, takže se tyto chybičky dají očekávat.

Avšak třeba takový DeMalo mě zklamal – ne tím, že by byl špatně napsanou postavou, ale jeho osobnost se dala ještě mnohem lépe propracovat. Byl skvěle načatý už od prvního dílu, kdy mě jako pravý zloduch upoutal. V druhé knize mě začal zajímat ještě víc. Avšak třetí díl mu jako postavě uškodil hlavně z důvodu minimálního prostoru v ději – jaká škoda! Mohl to být ještě lepší člen „dark side“, nemyslíte?

Třetí díl měl všechno zdárně ukončit… a to ukončil. Solidní konec přinesl odpovědi, na které jsme čekali, avšak nechává si pro sebe přece jen ještě nějaká tajemství. Nezodpovězené otázky ze světa Padlých, po kterých každý čtenář univerza touží. Pokud by však samotný závěr byl prodloužen, vůbec bych se nezlobila. Vše mi přišlo totiž zbytečně uspěchané a Prašná zem by si zasloužila jako poslední díl trilogie více stran. Každopádně… jako pro věčně zvědavou čtenářku by pro mě bylo zajímavé pozorovat, jak by si autorka dokázala poradit s kratším konceptem, třeba v podobě povídkové knihy. Univerzum Prašné země je skvělým prostorem pro rozvinutí dalších samostatných příběhů, avšak je třeba ještě zapracovat na gradačním stylu. Takže kdo ví, třeba si pro náš autorka připraví nějakou povídkovou knihu stejně jako Veronica Rothová. Nechme se překvapit.

Vydal: CooBoo; 2015
Autorka: Moira Young
Překladatel: Zdeněk Uherčík
ISBN: 978-80-7447-770-6
EAN: 9788074477706
Počet stran: 328

moiraMoira Young je britská spisovatelka s kanadskou národností. Vystřídala během života hned několik profesí – byla herečkou, operní pěvkyní, ale také i tanečnicí. Kromě toho má však ve velké oblibě také čtení a především psaní. Trilogie Prašná zem je její prvotina, za kterou sklízí po světě mnoho úspěchů.