Lovecraftova střední škola. Na první pohled stejná jako tisíce dalších škol, možná i hezčí, zářící novotou. Robert Arthur, který zde studuje, ale ví, že škola má svoje temné tajemství. Pomocí portálů je propojena s hradem šíleného vědce, který se snaží skrz své nečisté stvůry ovládnout… školu? Svět? O co mu vlastně jde? To je jedno. Jediný, kdo jej může zastavit, je jako obvykle partička třináctiletých outsiderů. Harry Pottere, táhni se spláchnout do záchodu!

podezrelysprt1Když v minulém roce na český trh nastoupila série Horror School, velmi mě pobavila. Nakladatelé moc dobře vědí, že Kája Mařík či Správna pětka už dnešní skorodospívající do varu dostanou jen stěží. Jak se říká, děti dospívají čím dál rychleji, a i když nejsou podle statistik takoví čtenáři jako dřív, jejich mlsné jazýčky se jen tak s něčím nespokojí. Charles Gilman (alias Jason Rekulak, jak zní jeho pravé jméno) to ví moc dobře. Tento na americké scéně již zabydlený autor knih pro děti proniká na český trh pozvolna, ale o to důkladněji, právě sérií Horror School.

V předminulém díle jsme potkali profesora, který pojídal žákům jejich mazlíčky. Minule pár premiantek, ze kterých se vyklubaly gorgony. Tentokrát nás čeká hmyzí invaze. Nejprve Glenna, Arthurova nejlepšího kamaráda, kousne vosa. Potom se po škole rozšíří blechy, vši a jen Arthur a jeho přátelé tuší, že nejde o přemnožení v důsledku nebývale teplého jara, kdepak. Zlo je to! A Arthurovi nezbývá než vzbudit dvouhlavou krysu ve své kapse, přivolat svoji kamarádku ducha a zahodit pud sebezáchovy. A pořádně se obout, samozřejmě. Broučci pod nohama budou jenom křupat.

podezrelysprt2S radostí můžeme konstatovat, že všechno dobré, co série nabízela, zůstalo zachováno. Pořád je to dětská kniha, dobří lidé jsou čistí jako slovo Boží, záporáci si přes vymýšlení svých zlotřilostí nestihnou zajít ani na golf. Pořád je děj plynulý, zábavný, pěkně odsýpá. Horror school je pro děti počítačové generace opravdu svěží záležitostí, která jim může otevřít dveře i k dalším knihám.

Se smutkem ale konstatujeme, že to, co bylo nic moc, nic moc zůstává. Vývoj postav, na který jsem minule apeloval, se evidentně konat nebude; to chápu, prostor je malý a děti by drobné nuance psychiky postav asi neocenily, ale alespoň něco by se dít mohlo. Originality zde také moc nenajdeme. Faktem ale zůstává, že knihy pro děti v tomto zářit nemusí; pochybuji, že má průměrný školák tolik znalostí, aby jen znuděně zíval s konstatováním, že tohle už tu bylo.

Suma sumárum, Horror school stále zůstává nadprůměrnou sérií s potenciálem přivábit na chuť hororu malé ajťáčky. To není moc, ale na druhou stranu, taky to není málo. Až bude Vaše dítě příště zase řádit mezi kostičkami v Minecraftu, zkuste to na něj s Lovecraftkou. Třeba je aspoň na pár hodin dokážete odtrhnout.

Trailer:

Informace o knize:

Vydal: Fragment; 2015