Satan, Pán stínů, rozpoutal na světě nekonečné zlo a stvořil své vlastní peklo na Zemi. Jediná naděje na spásu lidstva tkví v Aaronovi, jeho milované přítelkyni a ostatních Nephilim. Tito andělští válečníci musejí ochránit civilizaci a vrátit světu Boží lásku. Ale Aaron byl těžce raněn a zdecimovaná parta je nyní rozprášená a jednotliví členové se skrývají. Temná hvězda má vládu na dosah ruky. Mají Aaron a jeho přátelé dost víry, aby přežili, nebo dokonce zvítězili?

Thomas E. Sniegoski se narodil v Massachusetts, kde dodnes žije se svou ženou. Je autorem komiksů a více než dvou desítek románů pro dospělé, teenagery a děti. Na motivy jeho fantasy série Padlí andělé vznikl dokonce třídílný a velmi úspěšný televizní seriál. Obdivuje Stephena Kinga, rád poslouchá Stinga a jeho oblíbeným filmem je King Kong.

padli5Ještě před půl rokem jsem nevěděla, že tato andělská série existuje. Když jsem ji objevila a rozhodla si ji přečíst a zrecenzovat, nenapadlo mě, že tak upíši svou duši Sniegoskemu. Proto, když se mi do ruky dostal závěrečný díl, měla jsem strach, že nepředčí všechna má očekávání. Autor však opět vytáhl veškeré své zbraně a mé pochybnosti byly rázem tutam.

Na rozdíl od předešlých knih série, Armageddon již není pouze Aaronovo dobrodružství. Příběh se od prvního dílu krásně rozvinul, a učinil z knih úžasný příběh s velice uspokojujícím koncem. Místy může být sice trochu zmatený, obsahuje mnoho úhlů pohledů a hlavních postav, vše však nahrazuje čtyři sta stránek plných akce.

Verchiel stále zůstává mým oblíbeným zloduchem. Temná hvězda (Satan, Pán stínů) za pomocí Tří Sester nyní ovládá svět a veškerá nadpřirozená stvoření, jeho zloba a netrpělivost z něj však vytváří zaslepeného hlupáka. Má sice mnoho věrných přívrženců, kteří mu pomáhají ničit svět, o ty se ale postupně stará Verchiel se svým nebeským mečem. Dokud nepřicházejí Andělé Nicoty.

Jako věrný čtenář knih Sniegoského bych už snad neměla být překvapená z žádných jeho nápadů. Ačkoliv se to zdá nemožné, autor stále dokáže navodit děsivou atmosféru. Ať už vzkřišuje hrdiny z mrtvých nebo je zabíjí stále dokola. Ne všechny postavy se dočkají šťastného konce, nepřestávají však bojovat ze všech sil, aby obnovily kontakt s nebem a vrátily tak svět do pořádku.

Padlí andělé je jedna ze sérií, ke které se budu vždy ráda vracet. Autorovi knihy se podařilo napsat vynikající andělské dobrodružství, které čtenáře chytne a nepustí. Nabízí nejen promyšlený příběh, ale i spoustu akce a humoru. Armageddon je sice poslední knihou v sérii, ale já věřím, že Aaronův příběh ještě nekončí!

Vydal: CooBoo; 2014
Autor: Thomas E. Sniegoski
EAN: 9788074476105