Závěrečný díl trilogie Poslední čarodějka s názvem Královna stínů nás zavede do Města stínů, kde sídlí proslulá a mocná královna stínů. A právě ona je možná klíčem k řešení zapeklité situace, která ve světě nastala. Catalina Soleado se ze všech sil snaží tuto osobu najít. Avšak na každém rohu číhají nebezpečí v podobě harlekýnů. Zůstane svět zahalen do stínu?

Christoph Marzi je německý spisovatel, žijící a pracující v Saarbruckenu. V současné době je učitelem na místní univerzitě, kde vyučuje ekonomii, kterou vystudoval v Mainzu. Krátce po svých patnáctých narozeninách začal psát povídky a brzy na to vydal svůj debutový román Lycidas (v České republice zatím nevyšel). Kniha byla oceněna v roce 2006 na veletrhu Con v Dreieichu, avšak úspěch slavila i jeho pokračování s názvy Lilith a Somnia.

sys.phpPrvní myšlenka, která mi proletěla hlavou, když jsem tuto knihu dostala do rukou, patřila zpracování obalu knihy. Už dlouho jsem nenarazila na nic tak „kýčovitého“. Uprostřed je černá kočka s křídly a kolem ní poletují motýli. Hlava mi to nebrala. Takový výjev by mohl čtenáře dost odradit, a to i přes to, že ona kočka se v příběhu doopravdy nakonec objeví. Avšak to zjistíte až v průběhu čtení. Nutno také podotknout, že to vlastně není ani tak kočka, jako spíše sfinga… Avšak obal je mou jedinou negativní kritikou. Vše ostatní musím jedině pochválit. Marzi opět zabodoval svou fantazií a skvělým příběhem. Velké plus ode mne získává za příběh Cataliiny matky, Sarity Soleado. Krásně doplňuje hlavní děj a vysvětluje, proč se obrátila na temnou stranu.

Kniha je celkově velmi poutavá a její příběh téměř nešlo předvídat. O překvapivé zápletky zde opravu není nouze. V minulých dílech jsme spolu s hrdiny navštívili mnohá španělská města. V Královně stínů jsme se podívali i za hranice Evropy – do Marakéše. Avšak největším překvapením pro mě bylo samotné Město stínů. Ze zpívajícího města, Barcelony, se totiž pomocí magie stal mix několika velkoměst. A tento chaos je nazýván Město stínů. Najdete zde například kus Valencie či dokonce portugalského Lisabonu. Na druhou stranu, dovedete si představit, že by takové místo doopravdy existovalo? Mohlo by být výhodné pro turisty, nemuseli by tak procestovat všechny kouty Španělska, když památky z celé země bychom nalezli právě na tomto místě. Je tady však menší problém v podobě stínů a harlekýnů, kteří zničí vše živé, co jim přijde pod ruce.

Kromě sfingy, která vypadá jako kočka s křídly, mě pobavila ještě jedna stvoření. Jsou jimi mluvící knihy. No řekněte, kdo je lepší partner na hovor o knihách nežli samotná kniha?

Celá trilogie mi trochu připomíná sérii Mortal instruments od Cassandry Clare. Hlavní protagonistkou obou knih je mladá dívka, která ztratila rodiče a má kouzelné schopnosti. Obě dívky se také zamilují do pohledných chlapců (náhodou oba otcové byli násilníci) a bojují proti zlým silám, aby zachránily svět. Ale tím asi veškerá podobnost končí.

Tato krásná fantasy trilogie skončila. Doufám, že se v budoucnu ještě setkáme s dalšími romány Christopha Marzi, protože dle mého názoru má tento muž našlápnuto na velkou kariéru spisovatele.

Vydal: Fragment; 2014
Autor: Christoph Marzi