,,Dokáže vidět ve tmě. Je jiná a zvláštní…“

Patnáctiletá Katie, které při nehodě zemřeli oba rodiče, žije se svou babičkou a strýcem na malém ostrově. Její poklidný život se pomalu obrací naruby, jelikož zjistila, že má v sobě kočičí geny. Dokáže vidět ve tmě, když má strach, ježí se jí vlasy a její nehty jsou ostré jako drápy. Ale to zdaleka není vše, s čím se musí poprat. Babičku Katie obvinili z vraždy a k tomu všemu zjišťuje, že se smrtí rodičů není vše takové, jak to doposud vypadalo…

Thomas Conrad Brezina se narodil 30. ledna 1963 ve Vídni v Rakousku. Je spisovatelem, autorem divadelních a rozhlasových her, muzikálových textů a televizních a filmových scénářů. Na svém účtu má několik set děl, které se často objevují v žebříčcích světových bestsellerů. Za svůj přínos literatuře dostal také několik ocenění, mezi prvními byla Velká rakouská cena pro mládež, kterou obdržel již v patnácti letech za scénáře. Nyní žije v Londýně, kde pokračuje v psaní.

sys.phpKočičí gen byl v České republice již jednou vydán pod titulem Kočičí dívka, a jelikož mělo dílo velký úspěch, netrvalo dlouho a my se dočkali vydání druhého.

Hlavní postavou je mladá studentka Katie, děvče, jež nezapadá do společnosti a téměř veškerý svůj čas tráví se dvěma dalšími outsideri, Laurou (knihomolkou) a Mingem (malaisjkým chlapcem se zálibou v oblékání do ženských šatů). V mládí ztratila oba rodiče a nyní bydlí se svou babičkou, která je trochu psychicky labilní a strýcem, jenž vlastní tetovací salón. Nutno zmínit, že při vymýšlení postav a jejich charakteru byl autor opravdu nápaditý. Protože kdy se nám může stát, že najdeme v jednom domě dívku s kočičími geny, hippie strýčka a bláznivou babču?

Děj má i trochu detektivní ráz, jelikož babička hlavní hrdinky je obviněna z vraždy. Katie se pomocí svých schopností snaží zjistit pravdu a očistit tak jejich rodinu. Díky kočičím pohybům se může pohybovat tiše a nenápadně, a tak jí podařilo proniknout na místo činu. Ale to už bych prozradila mnoho.

Avšak Katie není jediná, která se potýká s problémy. Její kamarád Ming byl přistižen svou sestrou, jak si oblékal její plesové šaty a na ústech měl rtěnku. Nejenom že byl ve škole zbit spolužáky, kteří to zjistili, ale rodina jej chce za to poslat na vyšetření k doktorům. Zkrátka jedna smutná věc za druhou, Brezina jimi opravdu nešetřil. Ale to jen dodává ději tu správnou dramatičnost.

Obal knížky se mi také velice líbil. Smutná dívka, se dvěma culíky připomínajícími kočičí uši, pózující na přední straně a obrys tváře pumy na jejím pozadí, byl trefou do černého.

Jak bude Katieinin příběh pokračovat? To se dozvíme v knize Dotek anděla, která vyjde už letos na podzim.

Vydal: Fragment; 2014