„Catalina Soleado má nebezpečné nadání.
Dokáže měnit svět jedním tahem pera.“

Cesta Cataliny a Jordiho se rozešla. Catalina se nyní nachází v čarodějném městě Malfurii, které jí poskytuje útočiště před harlekýny. Také zde potkává Agatu la Gataza, jednu z nejmocnějších čarodějek, které kdy žily. Ta, společně se svou společnicí cikánkou Makris, odkrývá Catalině různá tajemství Malfurie. Mezitím se Jordi, který ztratil paměť po útoku Stínů, setkává s Koperníkem, dalším uprchlíkem, který se skrývá před harlekýny. Avšak Koperník před Jordim tají nemilé tajemství…

Christoph Marzi je německý spisovatel žijící v Saarbruckenu, kde také v současné době učí ekonomii na místní univerzitě. On sám vystudoval v Mainzu. První povídky napsal krátce po patnáctých narozeninách a brzy na to vydal svůj první román Lycidas (v Česku nevyšel), za který dostal v roce 2006 cenu veletrhu Con v Dreieichu. Úspěsné byly i jeho následující díla, romány Lilith a Somnia.

sys.phpPokračování knihy Zpívající město s názvem Mlžné kameny se autorovi velice vydařilo. V knize je na první pohled vidět spisovatelova originalita, a to zejména při vymýšlení nadpřirozených bytostí a objektů. Lze to skvěle poznat například na městě Malfuria. Samotné město není položeno na pevné zemi, ale cestuje ve vzduchu. A to není vše. Funguje jako živá bytost – dýchá, myslí a dokonce mění svůj tvar. Zkrátka to pravé místo pro čarodějnice.

Z díla můžeme také vyvodit autorovu oblibu ve Španělsku a Portugalsku. Hlavní hrdinové zde totiž cestují mnoha městy Pyrenejského poloostrova, jako například Barcelonou (Zpívající město), Lisabonem nebo Valencií.

Pobavila mě také postava Koperníka, jelikož pokaždé, když se v příběhu objevil, jsem si představila onoho známého polského astronoma Mikuláše Koperníka, avšak ten s příběhem nemá zhola nic společného. Ale jedna historická postava se zde opravdu objevila, byla jí Isabela Kastilská, panovnice na Pyrenejském poloostrově, které žila na přelomu patnáctého a šestnáctého století. V příběhu se sice ukázala jen na chvíli, ale i tak chválím autorovu myšlenku propojit fantasy román s trochou historie. Dalším skvělým příkladem tohoto propojení je i Armada. Flotila původně postavena pro invazi do Anglie panovníkem Filipem II. Španělským, se v příběhu stala flotilou galeón, které létaly nad povrchem země a sloužily temným silám.

Zklamala mě snad jen jedna věc, a to překlad názvu knihy. V prvním vydání vyšla tato trilogie pod názvem Malfuria, avšak druhé bylo přejmenováno na Poslední čarodějka, což trochu popírá některá fakta v díle, jelikož Catalina Soleado není poslední čarodějkou, jak by se mohlo na první pohled zdát. Ve druhém díle dokonce narazíte na další tři čarodějky.

Závěrečný díl trilogie Poslední čarodějka: Královna stínů vyjde na začátku října a vzhledem k jeho dvěma předchůdcům se máme na co těšit.

Vydal: Fragment; 2014
Autor: Christoph Marzi