Poté, co Catalinu Soleado opustila matka a její otec zemřel, žije dívka u starého malíře map a učí se jeho řemeslu ve Zpívajícím městě. Mezitím se zde objeví létající galeona Medúza, jejíž posádka – podivné postavy v maskách harlekýnů – roznáší po městě temnotu, strach a chlad. Catalina pomalu zjišťuje, že si přišli pro ni. Je totiž obdařena mocnými čarodějnými silami, o kterých až do této chvíle neměla ani ponětí. Navíc je poslední osobou na světě, která je dokáže používat. Bude schopná se zlomyslným harlekýnům postavit?

Christoph Marzi se narodil v německém Eifelu a vystudoval ekonomii na univerzitě v Mainzu. Nyní žije v Saarbruckenu spolu s manželkou Tamarou a třemi dcerami a pracuje jako místní učitel ekonomie. Marzi začal psát již ve svých patnácti letech. Po sérii úspěšných povídek se vrhl na romány. V roce 2004 debutoval s románem Lucidas (v Česku doposud nevyšel), za který obdržel cenu veletrhu Con v Dreieichu. Úspěšné bylo také jeho pokračování, romány Lilith a Somnia. V roce 2007 vydal první díl fantasy trilogie Malfuria s názvem Tajemství zpívajícího města. Na ni navázala díla Strážkyně mlžných kamenů a Královna Města stínů. Titul Malfuria byl použit pro první vydání této trilogie, avšak pro druhé vydání použilo nakladatelství název Poslední čarodějka.

pokTato kniha byla pro mě příjemným překvapením. Kromě příběhu Cataliny Soleado nás autor seznámí ještě s dalšími dvěma dějovými liniemi, a to s mladým hochem Jordim Marím, kterého otec tyranizuje, a starou čarodějkou Nurii Nieblou, jednou z posledních čarodějek na světě. Všechny tři do sebe posléze zapadnou a vytvoří jeden celek. Další zajímavostí byl Cataliin první kamarád El Cuento. Kdo by čekal, že nejlepším přítelem mladé slečny bude vítr? Ano, je to tak. Catalina rozumí řeči větru již od malička, kdy spolu tropili lidem různé žerty, například nechali odletět prádlo, které bylo pověšené na šňůře.

Velikou pochvalu zaslouží spisovatel za postavy harlekýnů. Bytosti, které ovládají stíny a temnotu, jsou pro mě v knihách neobvyklé. Když je člověk zvyklý na klišé, jakým jsou například upíři (tím vůbec nechci urazit knihy o upírech, jelikož je mám ráda a pouze poukazuji na jejich četnost), je to pro něj příjemná změna. Také mě velice zaujaly postavy knihovníků. Nejsou totiž jen tak obyčejní… Chytají slova poletující všude okolo a vytváří z nich kokon, ze kterého se později vyklube kniha nová.

Co se hlavních hrdinů týče, Catalina je normální dospívající dívka, která má ovšem čarodějné schopnosti. Popravdě, kromě oné moci na ní nelze najít nic moc zajímavého. O to více jsem se zaměřila na druhého hlavního hrdinu, Jordiho, který bydlel v majáku, kde pracoval jeho otec. Zprvu mi přišel jako prosťáček, který se nechal mlátit otcem za každou maličkost. Avšak Jordi se mu nikdy nepostavil, jelikož věděl, že by to vedlo pouze k dalšímu výprasku. Jednoho dne z domova utekl a potkal Catalinu. Od toho dne se stali nerozlučnými kamarády.

Nenechte si ujít druhý díl této trilogie s názvem Mlžné kameny, který nás zavede přímo do města Malfuria, které slouží jako útočiště pro čarodějnice. Co myslíte, najde zde Catalina ochranu pro sebe a Jordiho?

Vydal: Fragment; 2014
Autor: Christoph Marzi
EAN: 9788025321393