Redaktorka: Lucie Finková

TMA. Tma, ve které se najednou probudíte a nevíte vůbec nic. Dezorientace. Nevíte, kdo jste a kde jste. Aspoň paprsek světla, prosíte. Šátráte a objevujete. Bohužel. A najednou s určitostí víte, že jste se probudili v noční můře plné krve.

.

Většinou prology přeskakuji. Bývají nezáživné a někdy ani nejsou žádným úvodem do děje. Prolog knihy Krvavé brány však čtenáře náležitě uvede do děj. Hned víte, kde jste se octli – v předpeklí. Autor ve svém novém samostatném románu rozehrává napínavou a děsivou hru o budoucnost světa. Jeho hrdinové běží o život, a to nejen o svůj.

.

Will, celým jménem Wilhelm Šiva Arihant Gul, napůl Ind, je majitel malého obchůdku s květinami. Vlastníma rukama si na všechno vydělal a svůj obchod miluje. Bydlí jako správce v rozlehlém luxusním sídle záhadného „sira“. Nesnáší chaos a asymetrii. Bohužel právě to přichází.
Saskia Langeová, majitelka a zároveň kuchařka ve své restauraci, žena extravagantního vzhledu, za kterým se ukrývá zdatná šermířka.
Maîtré nebo také Levatian, dosud nepřemožený mistr šermířský, tajemný člověk nebo spíše nečlověk…
Doktor, profesor, nenápadný lékař starající se o zranění šermířů.

krvave-branyCo tyhle postavy spojuje? Osud, náhoda? Byly ve správný čas na správném místě? Nebo právě naopak? Záhadná komnata v sídle je startovním bodem krvavého honu za artefakty a životní cesty hrdinů se proplétají. Každý má ve spletitém příběhu svoji roli. Ne každý si ji ovšem sám vybral. Dějem se mihne nespočet postav a čtenář netuší, kdo z nich je důležitým aktérem a kdo naopak jen kolemjdoucím. To je nepopiratelné plus knihy, stejně jako velice slibný začátek. Mínus vidím v místy chaotickém a nelogickém ději (ano, stejně jako Will nesnáším chaos a asymetrii). Leccos se objeví z ničeho nic, právě když je to potřeba. Nicméně potkáme se i s loup-garou. Kdo nevíte, co tento výraz znamená, vězte, že je to francouzský výraz pro vlkodlaka. S francouzštinou se ostatně setkáváme v knize velice často. Celé věty ve francouzštině. Francouzštinář jásá.

„Kletby, démoni, vlkodlaci, kteří táhnou pro jeptišky do bitvy…“
Saskia zavrtěla hlavou. „Dostala jsem se do světa, který vlastně nemůže existovat.“ (str. 135)

Německý spisovatel Markus Heitz je našim čtenářům známý především jako autor úspěšných fantasy sérií Legendy alfů, Ulldart: Doba temnoty a tetralogií Trpaslíci. Vystudovaný historik a germanista patří mezi nejúspěšnější německé autory. V této době u nás vyprodaná dilogie Ritus je žánrově zařaditelná k městské fantasy, stejně jako novinka Krvavé brány.

Fantom Print vydává další literární počin tohoto autora bestsellerů, a tak mají čeští čtenáři možnost zpříjemnit si letošní propršené jaro příjemnou četbou. Krvavé brány jsou určeny nejen spisovatelovým fanouškům, ale všem, kdo se touží ponořit do nepředvídatelného příběhu žánru urban fantasy s prvky thrilleru.

Anotace:

Stejně jako Will vede i Saskia, náruživá šermířka, úplně obyčejný život. To se změní v okamžiku, kdy v turnaji nastoupí proti tajemnému Maîtremu: ten jí rapírem způsobí hluboké řezné rány, které se brzy poté změní v cejch. Saskia netuší, že po ní její sok pátrá už po staletí – neboť v ní dřímá dar, který teď Maître hodlá využít pro své účely. Ovšem mladou ženu nikdo nepřipravil na její temný talent, a tak nechtěně rozráží dveře, které nikdy neměly být otevřeny. Než Saskia pochopí, co se s ní děje, ocitá se společně s Willem na útěku před démonovými služebníky, kteří ji chtějí zneužít pro své vlastní zájmy. Oba mladí lidé musejí zapomenout na vše, co dosud považovali za skutečné, dobré a špatné, aby dokázali přežít – a dostává se jim právě tak nečekané jako neobvyklé pomoci…

.

Autor: Heitz Markus
Vydal: Fantom Print ; 2013