Americká autorka Rachel Caine se na českém trhu prosadila sérií Správci počasí, a nyní nakladatelství Brokilon vydává druhý díl z dosud třináctidílného cyklu úspěšných Upírů z Morganville. Ples mrtvých dívek zavádí čtenáře do světa, kde běžná pravidla neplatí a motto Zakladatelky zní:

„Krysa, která ví, že běží labyrintem, už není užitečný pokusný objekt.“ (s. 84)

V Glassovic domě panuje značné napětí. Shaneův otec zabil Michaela a hodlá spálit celé město na popel. Claire s Evou čelí útoku motorkáře. Nadpřirozený dům Michaela oživí. Nemrtvý majitel domu zachrání své spolubydlící, zneškodní útočníka a zbaví se celého gangu. Z vězení pustí Jasona, Evina psychopatického bratra, a ještě téhož dne je z univerzity unesena jedna dívka. Claire se vydává do školy a doufá, že díky ochraně samotné Zakladatelky bude v pořádku. Netrvá dlouho a dochází jí, že v Morganville není v bezpečí ani za bílého dne.

Ples_mrtvych_divek_FRONT.aiŽivot v Morganville naučil šestnáctiletou Claire Danversovou strachu ze tmy a větší soběstačnosti. Dříve si neuvědomovala, jak moc je univerzita izolovaná. Převážná většina studentů vůbec netuší, co se okolo nich děje. TPU je jako národní park a studenti jsou lovná zvěř. A občas se „stádo“ poněkud zredukuje. Ve městě, které je pod nadvládou upírů, je nutné dodržovat pravidla, přesto se Claire často chová hloupě, což je vzhledem k její inteligenci překvapující. Vztah Claire a Shanea se prohlubuje po emoční i fyzické stránce. Pro nízký věk hlavní hrdinky nepřekročí určitou hranici, a proto je kniha vhodná i pro mladší čtenáře.

.

Příběh je vyprávěn v er-formě z pohledu Claire a hladce navazuje na závěr Prokletého domu. Děj plyne v rychlém tempu, hlavní hrdinové jsou neustále ohroženi na životech a potýkají se s vícero nesnázemi. Právě v tom však tkví jádro problému, jelikož se autorka kvůli mnoha rozjetým liniím nestíhá se všemi poprat (nebo možná neměla čas a čtenář se dozví rozuzlení v dalším dílu). Jason, Evin bratr, se v příběhu jen mihne, ačkoliv se o něm hodně mluví. Otázky ohledně pohřešované dívky zůstávají nezodpovězené.

Rachel Caine popisuje okolí stručně, přesto zabírá společně s myšlenkami víc prostoru než dialogy. Občas ale věnuje pozornost nepodstatným detailům a zbytečně sděluje čtenáři soupis nádobí, jež hlavní hrdinka myje. Pro větší přehlednost připomíná předchozí události. Poodkrývá minulost hlavních protagonistů, jako je důvod Evina útěku od rodičů, propojení Michaela s domem nebo čím si prošel Shane.

.

Fantasy příběh s ponurou atmosférou vykazuje psychologické a detektivní prvky, ale v zastoupení je tu i romantika a horor. Ples mrtvých dívek spadá do kategorie příjemné odpočinkové četby pro mládež, u níž čtenář nemusí příliš přemýšlet. Stejně jako u předchozí knihy i tato má otevřený a velice napínavý závěr, a proto si nenechám ujít třetí díl s názvem Půlnoční ulička, který by měl vyjít ještě tento rok.

.

Vydal: Brokilon; 2013
Překlad: Renata Heitelová