Američanka Kresley Cole je úspěšná autorka paranormálních a historických románů. V říši Lorů patří k její nejúspěšnější volné sérii a zavádí čtenáře do světa nadpřirozených bytostí, jež se nepoznaně pohybují mezi lidmi.

Dvanáct set let starý vlkodlak Bowen MacRieve se do Kvapíku, krutého závodu nesmrtelných, přihlásil kvůli hlavní výhře. Thranův klíč by mu umožnil vrátit se v čase a zachránit svou vyvolenou. Mariketa Očekávaná chce dokázat, že má na víc, než si ostatní myslí. Dosud však neprošla procesem proměny ze smrtelné bytosti v nesmrtelnou, což ji značně znevýhodňuje. Při plnění jednoho úkolu uzavře vlkodlak poklop hrobky, kde je Mariketa s pěti nesmrtelnými a pohřbí je zaživa. V posledním okamžiku na něj čarodějka sešle kouzlo, to ho promění ve smrtelníka a okrade o léčivou schopnost. Dům čarodějnic si přeje, aby byla Mariketa dopravena v pořádku domů, jinak vyhlásí Lykajům válku. Bowenovi nezbývá nic jiného než se pro čarodějku vrátit a vyjasnit si, jak to mezi nimi doopravdy je.

.

Sympatická Mariketa disponuje ohromnou kouzelnou mocí, ale bohužel ji neumí pořádně ovládat. Bowen zprvu třiadvacetiletou Mariketu vytáčí svou urputností a škodolibostí, pak ji dostává dvořením a šarmem. Sto osmdesát let se nedotkl žádné ženy, a teď nemůže odtrhnout ruce od čarodějky. Bytosti, jimiž pohrdá. Vztah hlavních hrdinů je vypjatý, prochází si mnoha fázemi a nesnázemi, pročež jim trvá delší dobu, než se poznají a najdou k sobě cestu.

Zavod o zivotTřetí díl románového cyklu V říši Lorů spadá do stejného časového úseku jako díl druhý s názvem Zabít, nebo milovat. Hrdinové se ocitají ve třetím dni závodu nesmrtelných a ukazují některé scény z jiného úhlu pohledu. Děj se odehrává v guatemalské džungli, Skotsku a Maďarsku. Čtivý příběh je vyprávěn ve třetí osobě střídavě z pohledu Marikety a Bowena, díky čemuž má čtenář možnost nahlédnout do mysli obou protagonistů. Zmiňovány jsou i postavy z předchozích dílů a některé z nich si dokonce střihnou menší roli, jako vlkodlak Lachlain nebo valkýra Nïx.

.

Kresley Cole píše lehkým stylem a nenásilně sděluje čtenáři další informace ze světa Lorů. Poukazuje na rozdílnou mentalitu nesmrtelných oproti lidem, stejně jako na tu mezidruhovou. Schopnosti bytostí jsou pestré, každý druh má jiné přednosti, slabosti, potřeby či vzhled. Popisy tvorů jsou poněkud strohé, což je škoda, ale autorka to vynahrazuje jinde. Uvěznění inkubové v hrobce představují příjemné zpestření. Namísto neodolatelných krasavců se čtenář setkává s odpornými hnijícími monstry. Zvládnou však zapůsobit i přes nevzhlednou fasádu a mlhavý životní úděl.

.

Kresley Cole bravurně poukazuje na změny nálad a emoce hrdinů. Napínavé a dramatické scény jsou na denním pořádku a nepředvídatelné chování postav dodává příběhu grády. Mytologie je tu spíš pro efekt, zato akce si čtenář užije přehršel. Paranormální romance plyne svižným tempem, dochází na humor, erotické scény a časté dějové zvraty, které nutí čtenáře otáčet jednu stránku za druhou.

Závod o život je samostatný příběh s jednoduchou zápletkou, který si jistě najde příznivce převážně mezi čtenářkami série Bratrstvo černé dýky, Svět nočního lovce, Půlnoční rasa nebo Strážci temnoty. Nakladatelství Baronet plánuje vydání čtvrtého dílu s názvem Nedostižný přízrak koncem dubna 2013.

.

Vydal: Baronet; 2013
Překlad: Dagmar Brejlová