Boj o spasení pokračuje. Jim Heron je již právoplatným členem party padlých andělů a hraje za nebeský tým – tolik tedy k jeho možné nestrannosti, jež byla avizována v prvním díle. Démon Devina, který může být kýmkoliv, ale upřednostňuje atraktivní brunetu, Jimovi totiž dal hned zkraje několik důvodů, proč celý souboj nebe a pekla brát jako osobní záležitost.

Proč to všechno?

Stvořitel je znuděn nerozhodným zápasem, a tak vydal rozkaz k finálnímu souboji o sedmi kolech. V tomto posledním velkém utkání je nutno v klíčovém životním období ovlivnit sedm duší tak, aby se přiklonily k dobru nebo ke zlu – a to by podle pravidel měl vždy učinit jen a pouze Jim. Vítěz, kterým se stane ten, kdo pro svou stranu získá minimálně čtyři duše, bere vše. Ale jsme teprve u druhého kola…

Ach ty (důležité) věci kolem

Obálka se jeví být stejná jako ta předchozí.
Ani anotací se tentokrát nebudeme zabývat tak podrobně. Bohatě postačí ocitovat poslední větu. Nechť následující řádek vynechá každý, kdo si přečetl první díl a líbil se mu, takže by si rád užil i četbu druhého dílu:
„… Utkání se blíží k závěru, když Jim z ničeho nic zjistí, že celou dobu zachraňovali duši nesprávného člověka…“
Uznejte prosím, že zde není žádného dalšího komentáře potřeba.

Souboj o duši

Zápletka je vcelku prostá a po přečtení prvního dílu očekávatelná. Je tu další duše, která potřebuje pošoupnout k dobru. Otázka je, kdo to je a kde ho má Jim se svými novými kolegy – Eddiem a Adrianem – hledat. O vyřešení se navíc hlásí i nějaké staré záležitosti z předchozího života. Jima tím pádem čekají opět rvačky, krev a další podobné andělské záležitosti.
Nový souboj přináší logicky i nové hrdiny, převážně samé krásné a sympatické lidi, kteří mají vedle spasení svých a cizích duší jako záložní poslání užít si společný sex. Zatím ne každý s každým ani všichni najednou, ale podle toho, jak se série vyvíjí, by k něčemu takovému mohlo docela snadno dojít v pozdějších dílech.

Devina

Neboť se jedná již o druhý díl, čtenáře jistě nepohorší, že vyzrazuji, co je známo z dílu prvního. Tato záporná hrdinka by měla figurovat na každé obálce spolu s Jimem, neboť jde o kapitánku pekelného týmu a nejdůležitější postavu hned po jmenovaném hlavním hrdinovi. V prvním díle je vyzrazena její totožnost, a to ji pro další díly činí hůře využitelnou pro nečekané zvraty či odhalení. Autorka si toho však byla zřejmě vědoma, protože alespoň přitvrdila, pokud jde o podrobné popisy Devinina řádění. Stále to ještě není nic, nad čím by perverzní jedinci jásali, ale pro osoby neúchylné, povah něžných a jemných, to pokračující sexuální násilí na mužích už může být daleko za únosnou mezí.

Shrnutí

„Padlí andělé“ rozhodně nejsou sérií pro náročné. Pokud ale nejste ten typ, který si potrpí na detaily, mohl by „Chtíč“ být knihou pro vás. Kniha je především akční, ale vykazuje i drobné detektivní prvky. Zůstává ovšem poněkud těžké určit, pro kterou cílovou skupinu je tato série zaměřena; jisté je ale jedno – neměl by ji raději číst nikdo pod patnáct let.
Při srovnávání s „Chamtivostí“ musím říct, že první díl mě bavil o něco více, ale velmi pravděpodobně je to způsobeno skutečností, že jsem si anotace přečetla dříve než knihy, a v případě druhého dílu, ponechává anotace ještě menší prostor pro moment překvapení než u prvního.

Zdroj obrázků: legie.info

Autor: J. R. Ward
Nakladatelství: Baronet