Harper Connelyová dokáže najít mrtvé lidi a určit příčinu jejich smrti od svých patnácti let, kdy ji zasáhl blesk během bouřky. Ze své schopnosti sice není příliš nadšená, nicméně jí pomáhá vydělávat na živobytí. Cestuje po světě s nevlastním bratrem Tolliverem a pomáhá mrtvým dojít klidu. Momentálně je najatá na práci, která se zdá poměrně jednoduchá. Má najít pohřešovanou dívku, respektive její ostatky. Jenže smrt mladého děvčete je obestřena tajemstvím, které se jistá vlivná osoba v pozadí snaží utajit i za cenu lidských životů.

Dvaceti čtyřletá Harper se živí hledáním mrtvých lidí a je zvyklá, že jí klienti odmítají uvěřit, dokud nemají hmatatelný důkaz. Svou práci považuje za poslání, protože pozůstalým pomáhá uzavřít období nejistoty. Harpeřina schopnost vyvolává v lidech strach či odpor a není nic neobvyklého, když na ni sem tam někdo zaútočí, aby jí dal lekci. Nepřátelské reakce lidí z ní učinily zatvrzelou ženu, která je na svůj věk dospělejší, než bývá obvyklé.

Tolliver Lang doprovází Harper na cestách, stará se o reklamu i finanční stránku obchodu. Harper je na bratrovi nezdravě závislá, a když ho nemá u sebe, vyvádí. Nepřirozená blízkost sourozenců však začne čtenáře po čase obtěžovat, ačkoliv je hezké, jak jim na sobě záleží. Případ, který se jich začal týkat osobně, poodkrývá ošklivou minulost místních obyvatel. Lidem v městečku Searne se nelíbí přítomnost osoby, která nachází mrtvé lidi, a snaží se ji vyhnat, jenže napřed se Harper odmítá vzdát, a pak už je příliš pozdě na to, aby odjela.

Pohledný Hollis zvažuje, zda se má Harper vyhýbat nebo ji pozvat na schůzku. Inteligentní policista se snaží pochopit, jak Harpeřiny schopnosti fungují, ale i když působí jako nezaujatý a ohleduplný muž, nakonec se ukáže jako hlupák. Jeho ženu Sally někdo utopil a Hollis se musí rozhodnout, zda do Harper vloží svou důvěru nebo se zatvrdí a pravda mu zůstane utajená.

Charlaine Harris je u nás známá díky své knižní sérii Pravá krev, podle níž se v současné době natáčí již pátá řada seriálu o upírech a dalších nadpřirozených bytostech ve fiktivním Luisianském městečku Bon Temps. Detektivní série s prvky hororu však o těchto tvorech není. Jediná bytost, na níž čtenář narazí, jsou duchové. Děj se točí okolo vrahů a temná atmosféra je téměř hmatatelná, přesto spisovatelka nedosahuje kvalit jako Stephen King.

Charlaine Harris sází na inteligentní humor a pohotové komentáře, díky čemuž je čtenář nucen otáčet jednu stránku za druhou. Popisuje okolí stručně, ale stačí k utvoření představy, jak dané místo či osoba vypadá. Záměrně vynechává erotické či násilné scény a namísto toho pouze naznačuje, že se stala vražda a jakým způsobem k ní došlo (totéž platí o sexu). Samostatný příběh s uzavřeným koncem je vyprávěn z pohledu Harper. Čtenář si po celou dobu uvědomuje, že je městečko plné předsudků, tajemství a nebezpečí.

Nakladatelství Baronet obohatilo český knižní trh o první díl z cyklu Harper Connelly Mysteries s názvem Šepoty ze záhrobí, na nějž navazuje pokračování Pasti ze záhrobí. Doufám, že se ve druhém dílu dozvím víc o hlavní hrdince, fungování jejích schopností a posmrtném životě. Nepředvídatelného rozuzlení zápletky se čtenář dočká až na závěr. Já osobně byla překvapená, když jsem zjistila, kdo za vším stojí.

Vydal: Baronet ; 2012
Autor: Harris, Charlaine
Název: Šepoty ze záhrobí
Původní název: Grave Sight
Překladatel: Havlík, Tomáš
ISBN: 978-80-7384-518-6
EAN: 9788073845186
Vazba: vázaná
Počet stran: 280
Vydání: 1.

V současné době patří mezi mé oblíbené autory Patricia Briggsová, Laurell K. Hamiltonová, Kim Harrisonová, Petra Neomillnerová, R. E. Feist a mnoho dalších. Co se týče žánru, kromě fantasy mám v oblibě také paranormal romanci, thrillery a pohádky (např. Oksa Pollocková či Percy Jackson).