Harper Connellyová byla v patnácti letech zasažena bleskem a od té doby dokáže najít mrtvé lidi a pozná, jak zemřeli. Se svým nevlastním bratrem Tolliverem cestuje po světě a přijímá zakázky pro firmu „Pátrací služby Connellyová – Lang.“ Hledáním nebožtíků se živí pět let a zpočátku nevydělávali skoro nic, ale po dvou letech získali dobré reference a na nedostatek práce si nemůžou ztěžovat.

Harper je najatá, aby prozkoumala hroby na hřbitově svaté Markéty v Memphisu a dokázala, že není podvodnice. Všechno jde podle plánu, dokud v jednom hrobě neobjeví dvě těla namísto jednoho. Druhé tělo je obětí vraždy a Harper jímá hrůza, když jí dochází, o koho se jedná. Před osmnácti měsíci se snažila najít jedenáctiletou dívenku Tabithu Morgensternovou, ale neúspěšně, a nyní na ni shodou okolností naráží tady. Jak Tabitha zemřela, Harper ví, ale kdo to udělal a proč, to jí zůstává záhadou. Hodlá vypátrat osobu, která s ní manipuluje, a doufá, že tak odhalí únosce a vraha.

Harper se snaží zjistit, jaké je spojení mezi ní a lidmi, které zná z Tabithina případu, protože očividně právě někdo z nich uložil dívčiny ostatky do hrobu a dal si záležet, aby ji doktor Nunley najal. Od Tabithina případu slaví Harper jeden úspěch za druhým a našla všechny ostatky, na něž měla uzavřenou smlouvu. Vděčí za to dostatku potřebných informací a své vytrvalosti. Mrzí ji, že Tabithu našla tak pozdě a že kvůli tomu Morgensternovým dál komplikuje život.

Harper nepatří mezi akční hrdinky, a když na ni někdo vybafne, rozklepou se jí kolena. V krajní nouzi se o sebe postará, ale pokud nemusí, raději přenechá zpacifikování lotra jinému. Harper na nadpřirozeno nevěří, ačkoliv už toho sama hodně zažila. Duše zná velice důvěrně, jelikož je cítí a některé z nich dokonce vidí. Změní ji až blízký kontakt s duší, která je připoutaná k hrobu přes sto let a má v sobě tolik síly, že se dokáže zjevit v reálném světě.

Charlaine Harris píše jednoduše, věcně a používá osvěžující humor, který lehce upoutá čtenářovu pozornost. Okolí popisuje stručně, ale efektivně. Čtenář odhaluje jedno tajemství za druhým a snaží se přijít na to, kdo je vrah, takže děj ubíhá svižně. Druhá část z cyklu Harper Connelly mysteries se podobá předchozímu dílu – i v tomto případě je hlavní hrdinka najata na práci, kvůli níž se musí zdržet ve městě a dopadnout vraha. Jak její nevšední schopnost, tak bystrá mysl jí pomůžou přijít na to, co policie dosud neodhalila. Detektivní příběh s hororovými a nadpřirozenými prvky je plný napětí a dramat. Autorka změnila lokalitu a dosadila nové vedlejší postavy, z nichž snad nejvíc upoutá šarmantní Manfred, vnuk vědmy Xyldy.

Hlavní hrdinové se tentokrát nestihnou s nikým zaplést, i když Tolliver řeší vztah s bývalou milenkou, která na něj v soukromí naléhá, ale na veřejnosti se k němu nemá. Nevlastní sourozenci jsou na sebe doslova napojeni, takže není nic neobvyklého, když jeden z nich nad něčím dumá a druhý to vysloví nahlas. Vzájemná přitažlivost mezi nimi očividně není, avšak otázkou zůstává, zda jsou jejich city čistě platonické nebo je v tom víc, jen zatím neměli šanci na to přijít.

Odhalení únosce a vraha se čtenáři dočkají až na závěr knihy, stejně jako tomu bylo v Šepotech ze záhrobí, ale tentokrát jsem nebyla tak překvapená, když jsem zjistila, kdo to je. Pasti ze záhrobí se dají číst i bez znalosti předchozího dílu – opět se jedná o samostatný příběh a díky vsuvkám se čtenář dozvídá informace o minulosti hlavních hrdinů, jež odkazují na události z prvního dílu i dobu, která knihám předchází. Nakladatelství Baronet by mělo vydat třetí díl s názvem Mráz ze záhrobí dne 14.11.2012.

Vydal: Baronet ; 2012
Autor: Harris, Charlaine
Název: Pasti ze záhrobí