K autorům řady JFK se přidává další a ne žádný nováček, ale přímo Vladimír Šlechta, který tentokrát pošle Kováře do svého nejznámějšího světa – Pohraničí.

Prakticky je to poprvé, kdy si nějaký autor pozval agenta Johna do svého světa. Což na jednu stranu má něco nového a svého, zejména pro fanoušky daného autora, na druhou stranu skýtá nemalé úskalí v podobě toho, že to nevyjde a stane se z toho propadák, který navíc poznamená i původní svět.

Do jaké skupiny si zařadit tuto knížku vám bohužel neporadím, protože sám jsem od pana Šlechty přečetl pouze několik povídek a tak mohu podat neovlivněný a nepředpojatý posudek čtenáře. Vnímal jsem pozadí příběhu a svět samotný, který má život, historii, své hrdiny a legendy. Svět, který nebyl vytvořen kvůli 150 stranám, ale ve kterém se toho tolik odehrálo.

S předchozím dílem sdílí dvacet šestka podobný styl pojetí, kdy hlavní hrdina, tak úplně hlavním hrdinou není a spíše má okolo sebe stejně důležité parťáky, kteří občas mají scénu jen pro sebe, a určitě nebudou nikde chybět. Zůstává otázkou, zda to pokládat za klad nebo zápor.

Zajímavé je rozložení úvodu – proč a za jakým účelem je JFK tam kde je – v několika kapitolách, kdy je čtenáři teprve všechno po částech naservírováno. Ale i tento neotřelý způsob má tak trochu jednu vadu na kráse. Díky absenci uvedení do děje získáváte s postupným přílivem nových informací pocit, že jste museli někde zaspat, nebo že už o tom byla nějaká zmínka v některém z předchozích dílů. Nastoupí na chvíli zmatek a pocit, že jste museli někde něco přeskočit.

Tok knihy nevybíhá z již známých koryt – boj s nepřáteli, setkání se společníky, láska. Příjemné tempo, střídání akcí s klidnějšími pasážemi a vyprávění. Jenže ve dvou třetinách knížky to nabírá na oprátkách, to je zcela přirozené, ale způsob jakým se to láme, se mi nezdá zcela vhodný.

Najednou je tam toho moc, chvilku klid a pak katastrofa, která však, to považuji za mínus, se zase aspoň částečně během chvilky vyřeší. Samozřejmě, že ke konci knihy přichází zvrat a vše strhává do velkého rychlého a nebezpečného víru, avšak tento vír není tak úplně tím správným vírem – nejdřív toho strhne strašně moc, aby vzápětí ze svého objetí většinu toho zase pustil a nechal si jen to nejnutnější.

Svět, kterému říkali Lord of the Rings reality show, jak stojí vzadu v anotaci titulu má co nabídnout, navzdory tomu, že by toho mohlo být ještě o něco víc, kdy závěr a návrat zpátky do té správné reality „trvá“ doslova několik řádků. Vše při tom naznačovalo a ukazovalo, že návrat není možný, pokud se člověk chce vrátit živý, o dost radši bych tedy viděl, kdyby tam Agent zůstal ještě jeden díl, nevadilo by to, patrně by to mohlo být ku prospěchu.

Hodnocení: 60 %

Zařazení: Agent JFK 26

Dílo:  Pár kapek krve