Již popáté se setkáváme s Mercedes Thompsonovou, která v předchozích dílech bojovala o život s upíry, černokněžníkem, fae, duchy a dokonce zažila pár potyček s vlkodlaky. Autorka čtenáře postupně zasvěcuje do života nadpřirozených bytostí, jejich politikaření, řádu, pravidel a mnohdy i her (ovšem, jak pro koho).

Když byl Zee obviněn z vraždy, poslal jeho syn Tade mladou automechaničku do knihkupectví za Phineasem Brewsterem. Mercy si od něj vypůjčila mocnou faeskou knihu, ale protože je časově vytížená a zároveň zvědavá na obsah této knihy, dosud ji nevrátila. Nyní se Phin ozývá přes Tada, aby se Mercy o knihu postarala. Jak si to má vysvětlit? Pokusí se tedy knihu vrátit, ale Phin není doma ani v knihkupectví. Ke všemu jeho soused fae, který předstírá, že je člověk, vzbudil v Mercy podezřívavé instinkty. Něco tady nehraje. A Mercy se obvykle nemýlí, jak se záhy potvrdí.

Exotická kráska Mercedes Thompsonová je kojotí kožoměněc. Pracuje jako automechanička v dílně, kterou odkoupila od fae jménem Zee. Tuto nadpřirozenou bytost může zařadit mezi své přátele, zrovna tak jako upíra Stefana či několik vlkodlaků. S vůdcem jedné smečky chodí, se synem maroka z jiné smečky vyrůstala a nyní s ním žije. Tuto charismatickou osůbku si čtenář oblíbí nejen pro svou houževnatost a silnou vůli, ale i skvělý charakter a logické uvažování. Mercy je velice rychlá a hbitá, což může přičíst na vrub své kojotí nátuře. Má bystrou mysl a je hrdá na to, že se o sebe dokáže postarat sama.

Někdo padělá zatykače a najímá si lovce hlav na osoby, kterých se chce zbavit. A nyní je na řadě Adam Hauptman. Podivné je, že Adam vystoupil coby vlkodlak na veřejnosti, všude jsou jeho fotky a dá se tedy říct, že je slavný. Přesto ho žádný z lovců nepoznal. Jistá osoba očividně nechce, aby lovec jménem Heart věděl, kdo Adam je. Proč ho chce odklidit z cesty? Je za tímto útokem fae, která útok z povzdálí sledovala? Někdo měl očividně zemřít. Otázkou zůstává – kdo?

Atraktivní Samuel je hodně starý a mocný vlkodlak, který všude zapadne a přitom vzbuzuje dojem, že je důležitý a zvláštní. Je zvyklý prosadit si svou, a pokud nepomůže šarm, použije taktické myšlení. Samuel je doktor duší i tělem, nemá zájem stát se alfou, ale nechce ani zůstávat v otcově smečce. Stal se z něj vlk samotář, zlomený a v depresi, ale zatím fungoval díky přátelství s Mercedes. Přesto mu v životě cosi zásadního chybí. Touží po partnerce a dětech. Když se pokusí spáchat sebevraždu, převezme nad ním vládu jeho vlk, jenže tím si může rovnou podepsat rozsudek smrti.

Mercy stojí před rozhodnutím, zda říct Adamovi, že Sam zvlčel. Zná ho natolik dobře, aby věděla, že by jeho stav okamžitě nahlásil Branovi. Je příliš čestný a dbalý svých povinností. Jenže povinnost a čest by Brana donutili Samuela popravit. Samuel by byl mrtvý a jeho rodina a přátelé by trpěli. Naštěstí je Mercyin smysl pro povinnost a čest pružnější, a tak je rozhodnuta Sama krýt, dokud to půjde.

Adam: „Je mi to líto, Mercy. Měl jsem si uvědomit, že něco není v pořádku.“ Polkl. „Když se moje bývalá žena rozhodla, že jsem udělal něco, co se jí nelíbilo, přestala se mnou mluvit. A když jsi ty udělala to samé… rozhodilo mě to.“
„Myslím, že právě o to jim šlo,“ řekla jsem suše a on se zasmál.
„Jo. Nezarazilo mě to a nenapadlo mě, že ty bys podobnou taktiku nezvolila,“ souhlasil. „Útok ze zálohy, partyzánská válka, to jo, ale mlčení ne.“ (str. 52)

Hlavní linie příběhu stojí na vztahu Mercy a Adama, jejich poutu vůči smečce a snaze o přijetí kojotího kožoměňce mezi vlkodlaky. Někteří členové smečky ji akceptují, další vítají, ale najde se i pár takových, kterým není po vůli mít mezi sebou takového vetřelce a rozhodnou se s tím něco udělat. Vlezou Mercy do hlavy a přimějí ji chovat se jinak, než obvykle. Pokud si představujete, že když se tento díl točí okolo osobního života hlavní hrdinky, tím pádem bude plný citových výlevů a romantiky, nemůžete se víc mýlit. Hlavní hrdinové jsou sice zamilovaní, ale nezapomínejte, že jsou také drsní a někdo jim jde po krku.

Americká autorka Patricia Briggs popisuje okolí i postavy realisticky a poutavě, ale zároveň nic nerozepisuje natolik detailně, aby čtenáře nudila. Přitom je schopna dostat se pár dobře zvolenými slovy do hloubky a nastínit čtenáři dokonalý pohled na věc. Barvitě popsaný současný svět je obohacen o magii a nadpřirozené bytosti. Ironické komentáře jsou z velké většiny podbarvené humorem či nadsázkou, což je jeden z důvodů, proč mám tuto sérii v oblibě. Detektivní zápletka je plná napětí, dobrodružství a akčních scén. Pátý díl nese název Stříbrná relikvie, je psán v první osobě a čte se jedním dechem. Poutavý děj ubíhá svižně a patří mezi ty, jež si v budoucnu znovu ráda přečtu. Městská fantasy se odehrává ve městě Tri-Cities v oblasti Washingtonu a stejně jako u předchozích čtyř dílů, i tento příběh má uzavřený konec.