Stephena Kinga není třeba představovat.  Jméno mistra hororu je známo snad všem, ať už je to díky jeho knižní tvorbě či filmům na jeho náměty. A nyní se nám od něj dostává do ruky Rose Madder…

Rose Danielsová je týranou ženou. Takovou, jakých je na Zemi miliony. Její manžel Norman se po svatbě dost změnil. Ubližuje Rose víc a víc. Zaviní její potrat a postupně přetváří mladou pohlednou ženu v ustrašenou myšku a ničí její zdravý rozum. Prochází mu to snadno, je přece policista a jak říká on sám, policajti jsou jedna rodina, ti se jen tak nezradí. Jednoho dne se jí však v hlavě zrodí myšlenka. Myšlenka na lepší život, na svobodu. A tak se v okamžiku rozhodne opustit jejich dům, to kruté vězení, a pokusit se začít znovu v jiném městě, daleko od něj.

Stejně jako u jiných Kingových knih je zasazen děj do obyčejného místa a i přesto ho popisem dokáže oživit ve vaší mysli. Lokace je pro příběh zvolená opravdu dobře. Ameriku autor zná jak vlastní boty a proto dokáže dokonale vystihnout chování lidí a celkovou atmosféru.

Postavy se nám začnou představovat už v úvodu. Vytvoříte si jasný obraz o současném charakteru, ale díky vsunutým vzpomínkám do minulosti vidíte i to, proč se jednotliví lidé chovají tak, jak se chovají. Dalším příjemným faktem se pak stává vývoj charakteru všech zúčastněných v příběhu tak, jak je tomu v realitě. Pevné základy chování zůstávají, ale drobnosti v myšlení, pocitach a vidění věcí se mění v závislosti na dění okolo. Rose, Norman a další nám v mysli ožívají, a když knihu dočteme, je to jako bychom je znali skutečně. To je onen stavební kámen každého příběhu. Postavy prostě musí být uvěřitelné a jejich reakce a myšlení něčím opodstatněné a to se Kingovi daří jako vždy na výbornou.

I přes to, že je příběh plný napětí a akce, mi místy přišlo, že mistr hororu zbytečně protahuje. Popisuje věci, které nejsou pro děj nikterak důležité. Ano, někdo může namítnout, že tam jsou pro nastínění atmosféry, nebo že těmito kapitolami autor napíná čtenáře čekající na zvrat, ale pro mě to bylo místy až moc. Příkladem mohu uvést scénu s kde si Rose dává zrovna pauzu ve své nové první práci nebo třeba piknik Rose a Billa, který byl na můj vkus až moc rozpitvaný do některých zbytečných detailů
Závěrem můžu říct, že King mě opět nezklamal. Na zlatém podnose mi naservíroval strhující horor s prvky fantasy, kde není vše řečeno hned, ale kde si čtenář musí skládat věci pomalu a kde musí být pozorný, aby mu neunikl nějaký detail.

Název: Rose Madder
Nakladatelství: Beta – Dobrovský
Autor : Stephen King