V minulém díle našeho mini-seriálu o dětských hrách jsme prověřili deskovky, které zlepšují postřeh dětí a jejich případného dospělého dozoru. V dnešním díle jsme se zaměřili na hry, které procvičí paměť malých i velkých hráčů, případně pomůžou postavit základy logického uvažování vašeho nebo vám svěřeného prcka, budoucího génia. Jedná se o čtyři soutěživé kousky, od pexeso připomínajících Tučňáků (těm se podíval na zobák David), přes zvířatkovou turnajovku Fantastic Park (prověřil Marek) a konče variací na Piškvorky Brix a kouzelnickou logickou rychlovkou Kouzelný klobouk (obě David). Čím jednotlivé kousky bodují a jaké jsou?

Tučňáci – Pexesu podobná svižná hříčka, která potrápí paměť vám i svěřeným či vlastním ratolestem. Hra je nádherně provedená, dřevěné figurky tučňáků, které krásně zakryjí různobarevná vajíčka, počítací destičky, to vše jde ruku v ruce s velmi jednoduchým, ale zábavným mechanismem, postaveným na hledání vajec podle barev, které vám padnou na kostkách. Hra umožňuje i dospělejší variantu, ve které se (podobně jako u Fast Flipu) můžete při hledání vajec kouknout i k soupeřům a v případě úspěchu je o vajíčko připravit. Doporučený věk čtyři roky u Tučňáků celkem sedí, ale i tříletí mají šanci zalovit v ledových vodách a posbírat šest tučňáků do svého portfolia.

Fantastic park – tato „skládací“ hra nejvíc ze všeho připomíná staré dobré časy Carcassonne. Musíme ale říct, že návrat k nim není vůbec špatný. Místo klasického skládání krajinky dáváte k sobě dohromady zvířátka stejných barev, přičemž cílem je udělat co největší souvislé pole v barvě, ve které držíte na ruce poslední dílek. Ostatní protihráči se ale snaží o to samé, a pokud vás cestou potopí, tím lépe! Dílky je navíc možné klást na sebe, takže před vámi pozvolna roste malý zikkurat. Fantastic park nejlépe funguje v plném počtu hráčů, kdy naplno vynikne jeho kompetetivnost a škodolibost. Díky svým jednoduchým, ale zábavným pravidlům se stal také oblíbenou turnajovkou a jeho kvality výrazně převyšují průměrnou dětskou hru.

Brix aneb piškvorky 3D. V krabici Brixu najdete 22 dvojkostiček, které vám nahradí starý dobrý čtverečkovaný papír a tužku. Kostičky mají dvě barvy a dva symboly, hra nabízí celkem tři módy, v nichž spojujete buď symboly, nebo barvy, nebo hrajete za stranu barev či stranu symbolů. Magické číslo potřebných kostiček ke spojení je čtyři a při skládání vám před očima může vyrůst pěkně velká zeď v modrooranžových barvách. Brix je striktně pro dva hráče a partie se vleze do deseti minut, pravidla jsou super jednoduchá, ale neznamená to, že přemýšlení můžete poslat na střídačku. Při partičce s dítkem vás může hřát, že ho nejen rozvíjíte, ale nejspíš vám to nedá, hra vás vyhecuje k dobrému a udělíte mu i cennou lekci, že se s ním v životě nikdo nebude mazlit. Klidně ale k Brixu posaďte děti mladší než je doporučovaných 7 let, barvičky a symboly poznají dítka už od čtvrtého roku.

Kouzelný klobouk pořádně prověří vaši rychlost a rychlé uvažování při plnění zadání dle kartičky. Proč ale Kouzelný klobouk? No protože budete muset v okamžiku nechat zmizet králíka, minci, či další komponenty v klobouku! A nebo bude muset zmizet i samotný klobouk? Každý hráč dostane sadu pěti komponent (mince, zajíc, válec, klobouk a poklop), které musí co nejrychleji poskládat dohromady tak, aby některé byly viditelné, další skryté a některé úplně bokem. Před každým kolem se otočí kartička obsahující zadání ve formě barevných či černobílých obrázků komponent, vybarvené musí být viditelné, černobílé skryté, chybějící musí…chybět. Kouzlo Kouzelného klobouku spočívá v tom, že naučí děti uvažovat logicky a podporuje myšlení, které se poté hodí u matematiky. Promyslet celé sestavení dá celkem zabrat i dospělým, takže u rodinné partie nebude nouze o pořádný souboj mezi generacemi. Kartiček je dost, takže se rychle neohrají, celkově ale krabice trpí neduhem dětských her – je zbytečně velká a tím pádem neskladná.

Komentáře

komentářů

About The Author

One Response