V baru houstne dým. Za pultem stojí nevrlý trpaslík, který sklenice ani tak neleští, jako spíš roztírá špínu rovnoměrněji. A mezi stoly se pohybuje spousta siluet, nevýrazných v krbové a doutníkové mlze.
Do toho všeho jsi dostal za úkol sestavit v těchto podmínkách hrdinnou družinu. A co je na tom úplně nejhorší, hrdinové jsou pěkně vybíravá a egoistická cháska. Odmítají být v družině s někým stejného povolání, že prý je to plýtvání jejich potenciálem. Z toho by se jeden zbláznil.

Hledá se hrdina

Autor Kuro
V ČR distribuuje REXhry
Počet hráčů 2–5 hráčů
Časová náročnost 20–30 minut
Vhodné od 10 let
Jazyková závislost Česká pravidla, české texty na kartách
Pořadí na BoardGameGeeku 630. (rodinná hra), 2 125. (celkově)
Mechanismy A máš to, správa karet na ruce, sbírání sad

Hledá se hrdina je povedená blafovací taškařice z Japonska, kterou v rámci své série miniher odělo IELLO do přitažlivého vizuálu a RPG tematiky, a na české herní stoly ji přináší REXhry. Hra obsahuje jen a pouze balíček karet hrdinů o hodnotách síly 1–7, každého z nich jedenáctkrát (no dobře, jsou tam ještě pomocné karty s pravidly a návod, ale to už je opravdu všechno). Hráči mají za úkol být tím prvním, před kým leží na stole šestičlenná družina složená z karet hrdinů o navzájem různé síle. Samozřejmě by to ale nebyla hra, kdyby stačilo tu družinu jen tak najít v balíčku.

Každý hráč drží v ruce (zpočátku) pět karet hrdinů, které ovšem do své vlastní družiny dostane stěží… musí vždy jednoho z nich vyslat na pouť kolem stolu dle požadavku síly platného pro dané kolo (např. „3 a méně“, „počet hráčů nebo více“, „lichá“). Jak tak karta koluje kolem stolu, každý protihráč má na výběr, zda ji najmout, nebo poslat dál… ale její líc uvidí teprve poté, co ji najme. A jak úvodník předesílá, když se hráčovi sejdou v družině dva hrdinové o stejné síle, oba znechuceně odchází. Teprve v případě, že potulný hrdina doputuje až zpět k tomu, kdo jej vyslal, ten jej najmout musí. Jedině takto může dostat do svojí družiny vlastní kartu z ruky.

K tomu mají hráči k dispozici různé drobné schopnosti své dosud najaté družiny (každá karta je použitelná jen jednou za hru, pak je třeba ji „tapnout“, stále je však členem hráčovy družiny) či možnost ptát se na indicie o kolující kartě. Jde tedy jen o chytré kombinování schopností družiny a vysílání toho správného (resp. špatného) hrdiny, abyste mohli účinným blafováním donutit soupeře najímat hrdiny, které už mají, a tím jim družinu zmenšovali, zatímco sami najmete ty správné.

Tenhle druh her BoardGameGeek popisuje jako „take that“, čili zhruba „a máš to“ či „sežer si to“. Což je to nejpřesnější, jak se dá pocit z hraní Hledá se hrdina popsat. Budiž mu ovšem ke cti, že se všichni hráči budou střídavě ocitat na obou stranách barikády, a to stále v duchu srandy, nikoli herní frustrace. Myslíte si, že k vám kráčí hrdina, který vám jasně pomůže k vítězství? Ouha, Pepek použil Bombometčíka a kolující kartu odhodil. A teď se Pepek sám blíží k výhře a vítězoslavně tapuje Strážného, aby se podíval na kolujícího hrdinu, zda mu celou partii vyhraje. Tůdle nůdle, Vaše Oškubaná slepice oškube Pepíkova Strážného o jeho schopnost… takže ho Pepe musí vyčerpat, ale o potulném hrdinovi se nic nedozví. A máš to!

Takových momentů je tahle veselá dvacetiminutová hříčka vcelku plná. Pro její skladnost (na stole i v batohu) můžu tedy Hledání hrdiny směle doporučit k setkání party dobrých přátel u piva. Ani moc nevadí, že jsou to nehráči. Pravidla hry jsou trochu nezvyklá, ale vlastně docela jednoduchá. A sestavit si družinu chrabrých hrdinů (a jedné slepice) chce přece každý!

Karty v Hledá se hrdina

Roztomilá karetní hříčka, ve které si krásně zablafujete a dáte to kámošům sežrat. Díky skladné krabici a lákavému tématu je ideální na posezení u piva se známou partou.