Jste sportovec srdcem i duší, který navíc našel oblibu ve světě Harryho Pottera? Anebo jen milujete toto univerzum a rádi byste na kouzelnické sporty koukali z pohodlí fanouškovské tribuny? Ať už jste kterákoliv cílovka, tak J. K. Rowlingová si pro vás připravila další doplnění svého světa a sepsala celou knihu o jednom z nejznámějších a nejoblíbenějších čarodějných sportů – famfrpálu. Nyní si tak mohou i ti, kterým zapomněla sova doručit dopis s pozváním do Bradavic, užít alespoň kousku jejich školní knihovny. A to díky nakladatelství Albatros ve slušivé nové obálce a bohatě ilustrovaném provedení, za kterým stojí dva talentovaní umělci Jonny Duddle a Tomislav Tomic.

Toto dílo nese příhodný název Famfrpál v průběhu věků a už podle úvodu, který laskavě napsal Albus Brumbál, se dozvídáte o velké čtenosti nejenom tohoto díla mezi studenty Bradavické školy, ale také v něm reálná spisovatelka J. K. Rowlingová krásně poukazuje na jeden důležitý fakt, který platí i pro mudlovský svět. I když si totiž někteří kouzelníci nemusí zcela vzájemně rozumět, tak tento sport je spojuje. Dokážou na chvíli odložit své spory a začít fandit stejnému týmu. Jde o krásnou ukázku toho, že když čarodějové nebo mudlové chtějí, umí se spojit a „kopat“ spolu za to, v co věří.

„Pečlivou výzkumnou prací se Kennilworthymu Whispovi podařilo odhalit skutečnou pokladnici dosud neznámých faktů o velkolepém sportu kouzelníků. Fascinující četba!“ – Batylda Bagshootová, autorka Dějin čar a kouzel

Kniha je rozdělena do deseti kapitol, které sepsal uznávaný famfrpálový odborník Kennilworthy Whisp, a v nichž se stručně rozebírá jak historie a vývoj celé hry, tak třeba i létajících košťat. A že to bylo divoké, krvavé a plné emocí? O tom není dle záznamů z Denního věštce pochyb – právě ony toto dílo navíc skvěle osvěžují a dodávají mu svižnost i čtivost, kterou si zaslouží. Čtenář se tak nemá šanci nudit a velmi živě si vše dokáže představit.

V díle najdete mimo jiné také podrobný seznam pravidel, soupis herních družstev, popis herních pozic a také pár nejčastějších faulů (samozřejmě ne všechny – ještě by se mohli hráči inspirovat). Tím to ale samozřejmě nekončí, protože J. K. Rowlingová totiž opět dokázala, že i sebemenší detaily svého světa má velmi pečlivě promyšlené od samotného začátku až do úplného konce. A tak se během čtení Famfrpálu v průběhu věků zároveň učíte, užíváte si a u toho poznáváte další tajemství, které se v univerzu Harryho Pottera skrývá a ještě čeká na svoje odhalení.

Pokud jste těmito doplňkovými knížkami, mezi které se řadí i Bajky Barda Beedleho a Fantastická zvířata a kde je najít zatím nepolíbení, tak mohu vřele doporučit. Jedná se o čtivé doplňková díla patřící k rozsáhlému univerzu a umožňující se opět navrátit na chvíli do oblíbeného světa Harryho Pottera. Výtěžek z prodeje navíc poputuje nadaci Comic Relief nebo také nadaci Lumos, které pomáhají dětem a mladým lidem po celém světě.

Vydal: Albatros, 2017
Autor: J. K. Rownlingová
ISBN: 978-80-00-04709-6