V minulém díle nás Hamiltonová zasvětila více do tajů dvorských politických machinací a hry se slovy, kde si můžete být jistí, že to, co řeknete, bude okamžitě použito proti vám. Tím nám dala čas na přípravu, abychom se lépe vyrovnali se sexuální smrští, která nás v tomto díle čeká. A věřte, že se máte na co těšit.

„Amatheonova záda udeřila do místa, kde pohár zmizel, a jeho páteř se prohnula, oči se mu třepotavě zavřely, jeho prsty se zanořily do mých zad a jeho tělo se tlačilo proti mému. Síla jeho rukou, pevné tělo a ta téměř syrová potřeba ve tváři, to všechno mě stáhlo k němu, přitisklo moje ústa na jeho a mé ruce dychtivě zkoumaly jeho tělo.“

Merryin okruh strážců se rozrůstá, bohužel jen malou část z nich si princezna mohla vybrat sama. Pár z nich jsou přívrženci jejího bratrance Cela, který ji usiluje o život, ale v současné době je nadále uvězněn za pokus o vraždu Merry. Ta si nemůže být jistá svým životem ani mezi svými muži, kteří ji mají za úkol chránit. K některým cítí vyslovený odpor a ani oni neskrývají nesympatie k Merry. Nejhorší ze všeho pro ale je, že jí královna přikázala, že se musí vyspat s každým ze své stráže. Je tedy zřejmé, že někteří jsou zde jen proto, že po několika staletém sexuálním půstu mají možnost ukonejšit svou potřebu.

V minulém díle byl na princeznu spáchán atentát, v Úderu půlnoci se stane něco mnohem strašlivějšího. Jsou nalezeni dva mrtví – novinář a polofae – v samotném sídle temných sidhe. Vyvstává otázka, kdo je tak mocný, že překonal ochranná kouzla a dokázal tyto osoby zavraždit? Vyšetřování se ujme samotná Merry, která požádá o pomoc lidskou policii. Věří, že moderní technika dokáže prokouknout i kouzla, protože většina mocných nevěří tomu, že by se policie mohla dostat za jejich bránu. Proto není divu, že je čeká mnoho nástrah už od samého počátku vyšetřování.

„Měla jsem na sobě můru, přesně v místech, kde byla rána. Nezareagovala do té chvíle, než jsem se jí dotkla, a pak znovu trhla křídly, ale také se trochu bránila. Cítila jsem, jak se ve mně pohnula, protože spodní část jejího těla byla zanořená do mého masa.“

Merry je ženou, která se musela umět sama o sebe postarat, protože jako poloviční sidhe to měla na královském dvoře těžké. Možná kvůli tomu není ve všech směrech zcela sebevědomá. Nepřidává jí ani fakt, že i když je potomkem pěti bohů božstev plodnosti, stále neotěhotněla. Ovšem najednou nabývá schopnosti, o kterých nikdo netušil, že se znovu objeví. Tyto kouzelné síly se ztratily už o mnoho staletí dříve, než se Merry narodila. S tímto úžasným darem ale přichází i spousta nepříjemností. Sama Bohyně Danu skrze její tělo promlouvá a dává Merry starodávné artefakty moci. Je si jistá, že kde je Merry, tam se začnou dít prapodivné věci.

Laurell K. Hamiltonová nás v knize seznamuje s minulostí některých nových strážců, což nám vysvětluje, proč se chovají tak zvláštně. Dále se dozvídáme o historii magie, jež kdysi zmizela a o artefaktech, které nebyly ke spatření po dlouhou dobu. Úder půlnoci je velmi sexuálně založený díl. Hamiltonová dokazuje, že je mistr slova – v této knize hlavně realistickými popisy sexuálního aktu. Celá kniha se odehrává během jedné noci a je k neuvěření, co se během pár hodin dá vše zažít a stihnout – dobré i zlé.

Příběh vypráví sama Merry. Od začátku uběhne pouze pár hodin, ve kterých se stane tolik neočekávaných věcí, že nad tím zůstává rozum stát. Poutavý a živý příběh je protkán nečekanými zvraty a událostmi. Autorka prokládá text i popisnými pasážemi, které dokreslují dané výjevy a pomáhají čtenáři navodit živý obraz příběhu více než kdykoli předtím.

Jak je již v této sérii dobrým zvykem, nové postavy ve čtenáři vyvolávají různé emoce – od sympatie až po nenávist či strach. L. K. Hamiltonová mě čím dál více překvapuje propracovaností jednotlivých postav. Velice to oceňuji. Největším proměnou v tomto díle podle mě prošla královna Vzduchu a Temnoty. Sice jen na krátký moment ukáže i svou druhou (lepší) tvář, ale i tento krátký okamžik mě donutil přemýšlet o jejím životě a osudu. Navíc autorka občas v knize připomíná události, jež se staly v minulosti, o kterých jsme zatím nevěděli. Tyto nově získané informace nás donutí na některé postavy zcela změnit pohled.

Úder půlnoci spadá do žánru erotických paranormálních romancí, ale není zde klasický milostný příběh. Pokud si chcete užít napětí, dobrodružství, akci nebo se chcete jen trochu bát, neváhejte a tuto knihu si určitě přečtěte. Zamilujete si nejen kvalitně postavené dialogy, ale také barvité popisy, které dokážou napětí více zvýraznit.

Vydal: Epocha; 2014

Autor: Laurell K. Hamilton

Překlad: Dominika Moulíková