Jak už název napovídá, Duchové jezer skrývají pro své čtenáře hlubokou mystickou pointu, avšak nebude nouze ani o vtip a akční scény. Těšit se můžete na poutavý a silný příběh u každé ze tří povídek, které kniha obsahuje. Najdou se zde indiánští duchové, někdy dokonce i božstvo a pokaždé je hlavní hrdina bělošské rasy. Právě on často nehodlá procitnout a spatřit to, co se mu jeho indiánští přátelé či nepřátelé snaží ukázat – duchy, kteří nejsou jen v jezerech.

Děj všech povídek se odehrává na Divokém západě a pokaždé navštívíte jinou část Severní Ameriky. V první povídce s názvem Duchové jezer, podle níž se jmenuje celá kniha, se ocitnete na indiánském území, kde lovec kožešin společně se dvěma indiánskými dětmi hledá posvátné místo svého kmene, aby mohl zachránit svoji zem před bílými ďábly. V druhém příběhu, Bárka života, navštívíte zalesněnou část Divokého západu společně s dřevařskou společností, kde jeden z mužů nalezne tajemný artefakt, který měl zůstat ukryt. Poslední příběh s názvem Smích šíleného kojota vás zavede do horké Sonorské pouště, v níž se ocitl vlakový lupič a zaskočen Posly smrti se snaží přežít v nelehkých podmínkách. Naštěstí však nalezne silné spojence.

Autory Duchů jezer jsou manželé Kučerovi. Někteří z vás jistě znají Zbyňka Kučeru Holuba, který napsal například také jedno dílo náležící k sérii JFK nebo třeba Krumpáče a motyky: Hrobnické historky, Zpívající meč: Čajový drak a kočičí démon a Město přízraků. Nyní se ovšem od drsného agenta a hrobnických historek přeorientoval na indiánské duchaření a myslím, že rozhodně chybu neudělal.

Duchové jezer se mi líbili. Text se velmi dobře četl a užijete si v něm vtipně pojaté příběhy ze světa indiánských bojovníků, bělošských pistolníků, zajímavých přírodních jevů a tajemných záležitostí.

Třešnička na dortu se pak skrývá na konci knížky. Ke každé povídce náleží sada autentických fotek, které slouží k navození atmosféry čtenářům, kteří nenavštívili žádnou ze zmíněných lokalit.

Celkově Duchy jezer hodnotím kladně. A to hlavně díky hlubšímu pojetí problematiky indiánů, a konkrétně i jejich duchů, tajemných obřadů a bojových technik. Je to zase něco jiného než Vinnetou od Karla Maye.

Vydal: Mytago 2016

Autor: Lucie Kučerová, Zbyněk K. Holub

ISBN: 978-80-87761-23-6