Laurell K. Hamiltonová je americká spisovatelka, která začínala jako autorka povídek. Skutečný úspěch jí ale přinesla až rozsáhlá série Anita Blakeová, lovkyně upírů, které se po celém světě vydalo více než šest milionů výtisků v šestnácti jazycích. Tuto vlajkovou loď autorčiny tvorby doplňuje podobně laděný cyklus Meredith Gentryová. Svádění luny je třetí díl již zmiňované série a navazuje na první dvě knihy s názvem Polibek stínů a Pohlazení soumraku.

„Všimla jsem si, že nesmrtelní cítí všechny
silné emoce – lásku, nenávist, žal – delší dobu,
než trvá lidský život.“

Princezna Temného království, Meredith NicEssusová, teď již nazývaná podle svých nově získaných mocí princezna Těla a Krve, se stala přímou dědičkou královského trůnu spolu se svým bratrancem Celem, který si ještě dva měsíce bude odpykávat svůj trest za to, že se Merry pokusil zabít. Princezna se snaží se svými ochránci počít dítě. Ví, že pokud neuspěje, není v sázce jen její život, ale i život všech jejich blízkých, na kterých jí záleží. Navíc má strach, že její muži s ní spí jen kvůli možnosti stát se králem. Uvědomuje si, že bude muset být silná a neoblomná, aby se její dobrota nakonec neobrátila proti ní jako kdysi proti jejímu otci. Merry se také snaží vyjednat prodloužení spojenectví mezi ní a gobliny. Goblini jsou obávaní nepřátelé a ona ví, že s jejich pomocí má šanci přežít a čelit odporným úkladům, kterým musí neustále se svými muži odolávat.

Postupně každý ze strážců při sexu s Merry získává své dávno ztracené magické schopnosti a jako bonus i něco navíc. Aby toho nebylo málo, má Merry živý sen. Po probuzení zjistí, že relikvie, o které se jí zdálo, leží vedle ní v posteli. Strážci se začínají obávat, co se stane příště, protože Merry totiž svou novou moc neumí zcela ovládat.

„Stále budu od hlavy k patě pokrytá krví,
krví, která není má a která doloží jasněji než cokoli jiného,
že jsem pravou dědičkou Andais.“

Postava Merry prošla i ve třetím díle velkou proměnou. Je sebevědomá a umí si prosadit svůj názor. Ví, co chce, i jak toho dosáhnout. Musí si před ostatními vysoce postavenými sidhe sjednat respekt a uznání, a to se jí v závěru Svádění luny také podaří. Neutká se s jednou, ale hned se dvěma sidhe, které se lstí snažili zahubit Merry i její ochránce. I přes to, že je Merry ještě drsnější než kdy dříve, stále působí sympaticky. Její logické myšlení, dobré srdce a smysl pro humor ji naštěstí pro čtenáře neopouští.

Laurell K. Hamiltonová nás v knize seznamuje s minulostí Merry, hlavně se vztahem s jejími rodiči. Dále se dozvídáme o předešlém životě Rhyse, který si snaží z každého i nepříjemného úkolu udělat příjemnou záležitost a svou zpět získanou moc si náramně užívá. Tyto vhledy velmi oceňuji, protože mi pomohly mi pochopit charaktery postav.

Děj Svádění luny se odehrává v Los Angeles a St. Louis. Příběh vypráví sama Merry. Od začátku vyprávění uběhne pouze pár dní, ale i v tomto čase se stane tolik událostí, které se mnohým nestanou za celý život. Děj je poutavý, živý, s neustálými zvraty a překvapeními. Autorka prokládá text i popisnými pasážemi, které podtrhávají dané výjevy a dokážou čtenáři navodit živý obraz příběhu. Umíme si představit, jak funguje magie, jak postavy vypadají nebo jak se projevují jejich emoce.

V tomto díle více než ve dvou předešlých vyvolávají postavy ve čtenáři různé emoce – od sympatie až po nenávist. L. K. Hamiltonová nás také informuje o rozdílech mezi lidmi a sidhe a o jejich vzájemném nepochopení. U sidhe je hranice mezi pravdou a lží tak tenká; dokážou říkat pravdu a zároveň při tom klamat. Musím říct, že tato jejich schopnost mi je velmi nesympatická.

Při čtení lehce uvidíte gesta jednotlivých postav při jejich jednáních či uslyšíte zabarvení hlasu. To se mi u mnoha knížek nestává. Navíc autorka občas v knize připomíná události, které se staly v minulém díle a všechny získané informace nám tedy lépe do sebe zapadají.

Svádění luny spadá do žánru erotických paranormálních romancí. Není zde klasický milostný příběh, ale najdeme zde dobrodružství, akci, násilí, drama, detektivní části, a dokonce i prvky hororu. V tomto díle ještě více vycházejí do popředí politikaření, intriky, sex a vydírání. Vše je opět v dokonalém souznění s charaktery jednotlivých postav. Neustále napětí a dějové zvraty nás nutí udržet pozornost. Těším na další díl, kdy Merry navštíví dvůr vládce Požehnaných sidhe. Nemohu se dočkat, jak se příběh dále bude rozvíjet. Co vy?

Vydal: Epocha; 2014

Autor: Laurell K. Hamiltonová

Překlad: Dominika Moulínová