Nasaďte si sluchátka, zapněte walkmany! Dubnová Pevnost je tu a s ní dlouho očekávané pokračování Strážců galaxie. Na samotný film si sice budeme muset ještě dobrý měsíc počkat, ale trailery napovídají, že dvojka, pod kterou se znovu podepsal režisér James Gunn, bude stejně bláznivá jako první díl.

Hlavním tématem bude samozřejmě hledání Star-lordova otce, ale chybět nebude ani záporačka Nebula. A samozřejmě Groot, jehož dětský stav je stejně roztomilý jako zároveň i tupý. Titulní článek se ovšem nevěnuje pouze Strážcům. Představí se hned několik týmů, které se dělí o neustávající záchranu světa. Ať už je to Liga výjimečných Alana Moora, klasické Marvelovky nebo devadesátkový seriál Strážci vesmíru, kteří se ve filmové verzi budou v kinech hned začátkem dubna. Představí se dva ryze ženské týmy a hlavní superhrdinky ukážou, že záchrana světa není jen doménou mužů. Filmovým recenzím neunikne ani King Kong: Ostrov lebek, Logan nebo Volání netvora, natočený podle knižní předlohy Patricka Nesse.

V dubnu se připravte na pořádnou nálož zajímavého čtení. Pevnost představí knihu měsíce: tou se stávají Kroniky západního pobřeží autorky Ursuly K. Le Guinové, svět mytág ožije v Hloubení, dalším pokračování Lesu mytág od Roberta Holdstocka. Markus Heitz se po fantasy sérii Trpaslíci zaměřil na odlišný žánr. V recenzi si přečtete o knize Oneiros, která v sobě mísí hororové a fantastické prvky. Schválně: co mají společného majitel pohřebního ústavu z Lipska, šílená vědkyně z Minsku, záhadný pozorovatel s jedním okem, agent MI6 a děsivá havárie na pařížském letišti? Pod drobnohled se dostane i kultovní představitel hororové literatury Howard P. Lovecraft. V kostce se tak dozvíte všechno, co k tomuto žánru i autorovi poprávu patří.

Článku věnovanému poslednímu dílu trilogie Přechod, Město zrcadel, od amerického autora Justina Cronina ukáže, co může způsobit útok netopýru nakažených neznámým virem.

Nakladatelství Albatros konečně vydalo překlad původního scénáře k filmu Fantastická zvířata a kde je najít. Spíš než kniha, která by ovšem neměla ujít žádnému potterfilovi, jsou zde představeni dva grafičtí kouzelníci Mina a Eduardo Lima, kteří stojí nejenom za zpracováním tohoto knižního šperku, ale i za spoustou drobností, které obohacují kouzelný svět J. K. Rowling – ať už je to Denní věštec, obaly od cukrovinek, dopisy apod. Věřte nebo ne, ale bát se můžete i v pražském metru. Rozhovor s autorem Michalem Šefarou o jeho knize Podsvětí přinese více podrobností o tomto fantasy světě z českého prostředí.

Nejenom galaktickými Strážci začíná a končí dubnová Pevnost. Téměř evropský každý národ má své podzemní ochránce. Kde se skrývají čeští blaničtí rytíři, kdo je spatřil a za jakou cenu, popíše historické okénko.

Nezapomeňte, že kromě skvělých článku vychází dubnová Pevnost s knižní přílohou Jáma a dům od Jany Rečkové!