Laurell K. Hamiltonová je americká spisovatelka, která začínala jako autorka povídek. Skutečný úspěch jí ale přinesla rozsáhlá série Anita Blakeová, lovkyně upírů, které se po celém světě vydalo více než šest milionů výtisků v šestnácti jazycích. Nyní se ale seznámíme s další sérii, která je nazvaná Meredith Gentryová, a kde nás autorka zavede do zcela nového alternativního světa, plného nadpřirozených bytostí. Zdejší obyvatelé se dělí na mocné a vznešené sidhe, nižší fae, gobliny, víly, obyčejné lidi atd. Zajímavé je, že útočiště pro tyto nadpřirozené bytosti se stalo USA, protože z Evropy byly vyhnány, a v USA jim byl poskytnut azyl. Chtěla bych ocenit autorčinu kreativitu. Fantasy příběh je inspirován historickými fakty, jen jsou pozměněny tak, aby ladily do příběhu.

„Být princeznou z Říše kouzel není pohádka, když vám jde o život.“

Seznamme se s hlavní hrdinkou Merry Gentryovou, která se živí jako vyšetřovatelka v losangeleské detektivní agentuře. Merry je krásná a tajemná. Jak později zjistíme, vše má své důvody. Merry nebo Meredith NicEssus je princezna Temného království, které se ve světě lidí skrývá před svými zákeřnými a po moci lačnými příbuznými. Její zastírací kouzlo je však při jedné tajné detektivní operaci odkryto. Princezně nezbývá nic jiného, než se svým protivníkům postavit čelem.

Merry byla nucena z Říše kouzel utéct, pokud chtěla zůstat živá. V nástupnictví na královský trůn je sice až třetí v pořadí, ale u dvora neměla nikdy klid. Trpěla trýzněním, kterého se jí dostávalo od jiných sidhe, a co hůře, jejich pokrevních příbuzných. Její bratranec Cel se Merry snaží různými podlými úklady zabít a ani její teta královna ji nemá v lásce – dokonce ji jako malou holčičku chtěla utopit.

„Nikdy nespat s nikým, kdo je zlý, hloupý nebo ošklivý,
to je pravidlo číslo jedna, protože se vám může stát,
že něco podobného porodíte.“

Hlavní hrdinku Merry si musí zamilovat každý. Je to sympatická, chytrá, sebevědomá, silná, krásná a mladá žena. Umí se vypořádat s každou neočekávanou situací, logikou i vtipem. Navíc se její postava posouvá směrem vpřed. Získává dlouho očekávané kouzelné schopnosti, díky kterým se bude moci svým protivníkům v boji kvalitně postavit.

Kniha je velmi čtivá a živá, je vyprávěna z pohledu samotné Merry. Příběh je doplněn i poměrně dlouhými popisy, ať už osob, krajiny či předmětů. Za to bych chtěla autorku ocenit, protože umocnily atmosféru celého příběhu a dodaly mu ještě více autentičnosti.

Nutno ještě zmínit, že v Polibku stínů najdeme mnoho erotických scén, které jsou velmi podrobně popsány. To mi zprvu dělalo při čtení malé obtíže, ale při dalším ponoření do knihy jsem pochopila, že sex k tomuto příběhu prostě patří, protože nejeden významný problém se v této knize řeší právě sexuální politikou.

Polibek stínu není klasický milostný příběh, najdeme zde dobrodružství, akci, násilí, drama, detektivní prvky, a dokonce i prvky hororu. Nemalou roli v tomto vyprávění má politikaření, intriky, sex, vydírání nebo sebezapření. Vše je v dokonalém souznění s charaktery jednotlivých postav.

Jediné, co by se dalo vytknout, je obal knihy, který absolutně nevystihuje příběh ani samotnou Merry, která je na obálce zpodobněna. V knize je totiž vzhled Merry popsán zcela jinak – je to velmi atraktivní žena a myslím, že z ní na obalu udělaly ošklivé káčátko. Ale nenechte se pouze obalem odradit. Já se těším, až si přečtu druhý díl série Meredith Gentryové, a doufám, že vy také.

Vydal: Epocha; 2012

Autor: Laurell K. Hamiltonová

Překlad: Kateřina Bínová