Jsem dokonalá zbraň. Můj dotyk je smrtící.

Twylla je výjimečná dívka. Byla vyvolená bohy, aby na zemi ztělesňovala jejich dceru. Za toto privilegium však draze platí: každý měsíc musí pozřít jed, který jí potom koluje v těle. Proto se její dotyk stává pro obyčejného člověka smrtícím. Stala se dokonalou zbraní pro všechny zrádce královské koruny a ostatní lidé se jí bojí. Žije osamoceně, bedlivě střežena královninou ostrahou. Až do chvíle, než je jí přidělen nový strážce, který Twylle obrátí dosavadní život naruby. Najednou se už nechce smířit se svým osudem popravčí a touží být zase obyčejnou dívkou.

20170121_172307Melinda Salisburyová se narodila v osmdesátých letech ve vnitrozemském městečku, ze kterého však odešla, aby mohla žít na břehu moře. Ráda čte, píše a cestuje. Jako malá byla přesvědčená, že kniha Matylda autora Roalda Dahla je jejím životopisem. Hlavně díky dědečkovi, který ji někdy omylem oslovoval Matyldo. Nikdy však nevykazovala známky telekinetických schopností, i když se o to pokoušela. Je autorkou trilogie s názvem Vyvolená bohy, kdy prvním dílem je právě kniha Smrtící dotyk.

Hlavní hrdinku jsem si hned od první stránky oblíbila a soucítila s jejím nelehkým úkolem. Ona jediná mi přišla nekomplikovaná a byla pro mě záchytný bod, když jsem se ztrácela. Kniha totiž pro mě byla ze začátku složitá. Trvalo mi, než jsem si zvykla na všechny názvy měst, míst a věcí. Bylo náročné se zorientovat, a proto jsem ji párkrát odložila a vrátila se k ní po nějakém čase. Naštěstí pak začala mít ten správný spád a napětí. Twyllu jsem si ještě víc oblíbila a královnu jsem nesnášela a doufala, že někdo najde odvahu postavit se jí.

Twylla je pro mě celkově velmi zajímavou protagonistkou. Členem královského dvoru se stala díky několika náhodám – králi se zalíbil její zpěv a princi zemřela nevěsta. Pro klid a mír celé Lormere potřebovali budoucí královnu, a protože nebyla šlechtického původu, dostala za úkol ztělesňovat Daunen, božskou dceru. Nejprve se jí její úkol zamlouval, ale později pochopila, co přesně po ní krutá královna žádá. Jediné osoby, pro které nebyl její dotyk smrtící, byli král, královna a princ. Twylla svůj úděl nesnášela a považovala se za vražedkyni. Všechno se změnilo po nastoupení nového strážného. Otevřel jí oči, zasel semínko pochybností, a nakonec se do něj Twylla zamilovala. Stojí tak před těžkým rozhodnutím, jestli utéct se svou láskou nebo zůstat věrná bohům a koruně.

Jak se nakonec rozhodne? Čemu dá přednost: povinnosti nebo vlastnímu štěstí? A jak to dopadne s královnou a jejími intrikami?

Nakonec se celý děj úplně zamotal, vyšly najevo věci, které jsem absolutně nečekala. Dokonce mě některé nepříjemně překvapily a měla jsem chuť vynadat autorce, že se tak rozhodla. Avšak mimo jiné se mi líbila také doba, ve které se příběh odehrával. Takže pokud máte v oblibě dávné časy, hrady, velkolepé hostiny, hony, nádherné šaty královen a dvorních dam, tak neváhejte a knihu si přečtěte. Nebudete litovat.

Každopádně jsem ráda, že jsem Smrtící dotyk neodložila hned na začátku a budu netrpělivě očekávat další díly trilogie.

Vydal: Fragment, 2015

Autor: Melinda Salisbury