E. Lockhartová vystudovala anglickou literaturu na Kolumbijské univerzitě, nyní učí tvůrčí psaní a plně se věnuje spisovatelskému řemeslu. Kniha Ostrov lhářů se stala bestsellerem. Práva na vydání románu byla prodána do pětadvaceti zemí. Čím kniha vzbudila takový zájem? Časté reakce čtenářů oceňují zejména realistické zachycení rodinných poměrů, jejichž hnací silou je touha po penězích. Peníze totiž vládnou světu a dělají z lidí bezcitné bytosti, které se nebojí podrazit i vlastní krev.

„Vítejte v báječné rodině Sinclairových.
V naší rodině nemáme zločince.
V naší rodině nemáme feťáky.
V naší rodině nemáme černé ovce.“

Seznamte se s rodinou Sinclairových, která se každé léto schází na soukromém ostrově Beechwood a poznejte naši skupinu Lhářů  – Cadence, Johnnyho, Mirren a Gata. Čtyři kamarádi, čtyři prvorození, čtyři teenageři. Společně poprvé strávili na ostrově léto osm (když jim bylo 8 let). Nyní je léto sedmnáct, ale je jiné než ostatní. Co se stalo onoho osudného léta patnáct? Proč si hlavní hrdinka Cadence na tuto část života nepamatuje? Záhadné tajemství propletené směsí intrik, přetvářky a hlavně lží se začíná odhalovat.

ostrovChcete-li číst tuto knihu, nevyhledávejte si o ní žádné recenze ani informace o obsahu předem. Sami se jinak připravíte o nezapomenutelný zážitek, který prožijete při rozplétání tajemství příběhu. Kniha Ostrov lhářů je tajemná a napínavá. Od začátku až do úplného konce nevíte s jistotou, co je pravda a co lež. Vlastně nevím, o čem kniha je, nebo snad lžu? Když ale říkám, že vám zápletka knihy zamotá hlavu, vyrazí dech, vzbudí nejrůznější emoce, tak říkám křišťálově čistou pravdu.

Tento sofistikovaný thriller je psaný poněkud analogicky (mistrné hraní si se slovy i jejich významy a využívání metafor způsobují ve čtenáři zmatek), nicméně je zajímavý od první stránky po závěrečné rozuzlení; uchvátí vás a nedovolí vám knihu odložit dříve, než po jejím přečtení.

Vypravěčkou a zároveň hlavní hrdinkou tohoto díla je dnes sedmnáctiletá Cadence, která příběh vypráví ve dvou časových rovinách – v létech patnáct a sedmnáct. Společně s ní se snažíme odkrýt, co se skrývá pod snůškou lží a dopátrat se tak vzácné pravdy. Musíme zjistit, co se toho osudového léta patnáct stalo. Cadence si pamatuje pouze útržky, které dohromady nedávají smysl. Rodina ji v těchto těžkých chvílích tak chtěnou oporou není, ale naštěstí má kolem sebe své kamarády.

Sinclairovi jsou na první pohled dokonalá rodina, v průběhu se ale dozvíme, že opak je pravdou. Rodinné vztahy jsou na bodu mrazu, je cítit vůně peněz, která všechny dospělé postavy ovládá a dělá z nich bezcitná stvoření bez kapky charakteru. Nebojí se lhát, pomlouvat, intrikovat. Neuvědomují si, co všechno tím mohou způsobit. Nebo již způsobili? Završení má nečekané rozuzlení a vyvolá ve čtenáři rozporuplné emoce.

„Moje celé jméno zní Cadence Sinclairová Eastmanová.
Trpím migrénami. Netrpím blázny.
Ráda si hraju se slovy.“

Kniha Ostrov lhářů překypuje tajemnem, je plná překvapení a nečekaných zvratů. Děj je skvěle realistický a při čtení byste měli dávat bedlivý pozor, aby vám nic neuniklo. Jinak se nedozvíte, o čem tento příběh je. Co je pravda a co lež?

Vydal: Host, 2016
Autorka: E. Lockhartová
Počet stran: 264